Avatar billede barth Professor
22. marts 2025 - 10:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opgaver fra Outlook til Microsofts To Do

Jeg kører Windows 11 og Outlook 2019.
Jeg bruger opgaver i Outlook, men har været ude for, at nogle opgaver pludseligt er forsvundet.
Så jeg har installeret Microsofts To Do.
Ifølge vejledningen skulle jeg kunne overføre en opgave eller mail fra Outlook til To Do,
Men jeg har ingen steder kunne finde ud af hvordan. Man kan ikke trække en opgave fra Outlook til ny opgave i To Do.
Er der nogen der ved, hvordan man kan gøre?
Avatar billede Peter Professor
22. marts 2025 - 13:38 #1
Det lyder frustrerende med de forsvundne opgaver, men det er godt, at du har taget skridt til at organisere dem bedre med Microsoft To Do! Jeg vil gerne hjælpe dig med at få overført dine opgaver fra Outlook til To Do.
I Microsoft To Do synkroniserer opgavefunktionen i Outlook med To Do via din Microsoft-konto. Dette betyder, at enhver opgave, du opretter i Outlook, automatisk bliver synkroniseret med Microsoft To Do, så længe du er logget ind med den samme Microsoft-konto på begge platforme.
For at sikre, at synkroniseringen fungerer korrekt, skal du:

1. Log ind med den samme Microsoft-konto i både Outlook og To Do.

2. Kontrollere synkroniseringsindstillingerne: Åbn Microsoft To Do, gå til indstillingerne og tjek, om Outlook-synkronisering er aktiveret.

3. Brug opgavefunktionen i Outlook: Når du opretter en opgave i Outlook, vil den automatisk dukke op i Microsoft To Do under din "Opgaver"-liste.

Hvis dine opgaver ikke synkroniseres automatisk, kan det være nødvendigt at opdatere din version af Outlook eller tjekke dine kontoinstillinger. Det er desværre rigtigt, at man ikke kan trække opgaver direkte mellem programmerne, men synkroniseringen bør løse det problem.
Avatar billede barth Professor
22. marts 2025 - 14:35 #2
Tusind tak Peter.
Men når jeg åbner To Do kan jeg ikke finde indstillinger. Hvor finder jeg dem?
Det lyder bestemt som du kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Avatar billede barth Professor
22. marts 2025 - 14:38 #3
Sådan ser min To Do ud: https://ibb.co/VpYYTL4g
Avatar billede barth Professor
22. marts 2025 - 15:30 #4
Hej igen Peter.
Jeg har fundet denne: https://ibb.co/MDvRvq1V  https://ibb.co/0j8LQnM2
Men jeg ser ikke noget med Outlook-synkronisering er aktiveret.??
Avatar billede Peter Professor
22. marts 2025 - 18:28 #5
ups, her må du virkelig have mig undskyldt, hvis din outlook også er sat op til samme konto, så er jeg desværre nødt til at smide håndklædet i ringen 😢, sådant lige umiddelbart
Avatar billede barth Professor
22. marts 2025 - 18:54 #6
Hej Peter.
Det er jeg meget ked af. Kan du fortælle mig, hvordan jeg kan kontrollere om de er sat op til samme konto.
Jeg er optaget nu, så jeg kan først svare i moren. Men foreløbig tak.
Avatar billede Peter Professor
22. marts 2025 - 19:57 #7
For at kontrollere, om både Microsoft To Do og Outlook er forbundet til den samme konto, kan du gøre følgende:
1. I Microsoft To Do:
.. Åbn To Do-appen.
.. Klik på dit profilbillede eller initialerne øverst til højre (på computeren) eller gå til Indstillinger i menuen (på mobilen).
.. Der vil stå, hvilken Microsoft-konto du er logget ind med. Notér denne e-mailadresse.

2. I Outlook 2019:
.. Åbn Outlook, og klik på Filer i øverste venstre hjørne.
.. Under Kontooplysninger vil du se den konto, der er tilknyttet Outlook.
.. Sammenlign denne e-mailadresse med den, du har set i To Do.

Hvis de to adresser ikke matcher, kan det forklare, hvorfor dine opgaver ikke synkroniseres.
Avatar billede Peter Professor
23. marts 2025 - 06:48 #8
Husk nu, at en lille stavefejl, eller et forkert punktum, eller komma i stedet for punktum i adressen kan være nok
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2025 - 06:49 #9
Har læst her https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/disappointed-with-the-removal-of-microsoft-to-do/915c3f7b-9378-4205-8488-684d493a55b9 at man kan risikere at To Do widget forsvinder på computeren ved en opdatering.
Bare så du ved det Barth.
Avatar billede barth Professor
23. marts 2025 - 08:40 #10
Hej igen.
Jeg tror jeg har fundet ud af hvad problemet er, ud fra hvad du skriver Peter.
Jeg har mit eget domaine, og det er der fra jeg kører mine Outlook konti. Se min kontoopsætning: https://ibb.co/cch0Gmfn
Både min Outlook og To  Do starter med min e-mailadresse så den er ens. Og jeg ved at jeg på To Do er logget ind med min Microsoft konto, men det er jeg jo så nok ikke på min Outlook. Og hvis jeg ændrer det mister jeg mine mails.
På www.outlook,com vises der ingen indbakke, og i sendt post vises der mails der er over 2 år gamle.
Så ud fra det kan jeg no nok ikke synkronisere. Kan jeg?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester