Avatar billede nu_igen Guru
04. januar 2025 - 14:40 Der er 15 kommentarer

Unødvendig udgift?

Hej priserne bliver ved med at stige hos TELMORE. Manden og jeg har begge abonnement hos denne udbyder.
Jeg bruger kun ganske få ting  på min Samsung 21, nemlig telefon, beskeder og mobilpay. Alt det andet bruger jeg ikke. Min mand bruger kun telefonen og beskeder i nødstilfælde, ikke Mobilpay og andet. Vi har et basis abonnement til 99 kr pr. Måned. Det inkluderer lidt data.
Nu synes jeg at det er spild af penge, når vi kun sjældent bruger telefonen.
Hvad kan i foreslå af ændringer i abonnementet?
Synes det er at smide penge ud af vinduet.
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen
Avatar billede mort1 Ekspert
04. januar 2025 - 15:01 #1
DUKA har helt sikkert abonementer som passer jer
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. januar 2025 - 15:17 #2
jeg fortrækker oister men

Lebara har et godt tilbud dog uden megen tale.

https://www.lebara.dk/da/home.html
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2025 - 15:23 #3
Jeg bruger Lebara til 19 kr og kommer formodentligt ikke tilbage til Telmore.
Jeg har brugt det i et par år uden problemer.
Har spørgsmål her ikke været oppe før?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2025 - 15:30 #4
Hvis telefoni typisk kommer til dig er 5 timer rigeligt. Jeg ringer ikke mere end 1 time om måneden. Korte beskeder der ikke lige kræver svar lige nu og her sms.
Med hensyn til data tager Wi-Fi over når jeg er hjemme. Kommer aldrig i nærhed af 5 GB.
Avatar billede nu_igen Guru
04. januar 2025 - 17:48 #5
Tak for svarene. Glemte at skrive at vi har fastnet telefon, som “hovedtelefon”. Hverken min mand eller jeg kommer over 1 times snak om måneden på smartphone. Måske 3 minutter om ugen, når jeg skal hentes et eller andet sted. Det kan dog hurtigt ændre sig, hvis en af os kommer på sygehus eller andet sted uden telefon.
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2025 - 17:58 #6
#5 Jeg har svært ved at se en anden bedre løsning end Lebara. som der beskrives i #2.
Avatar billede nu_igen Guru
04. januar 2025 - 19:12 #7
#2 og #5
Tak for svarene. Fine svar og jeg kan se at der er mange penge at spare.
Jeg har problemer med at finde mit sim-nummer på min telefon  når jeg skal opgive det til LEBARA. Jeg gør som vejledt til android på min  telefon under indstillinger, men får numre frem til kortport 1 og kortport 2. Begge numre er på 15 cifre og ikke 19.
Så prøver jeg at finde sim nummeret hos TELMORE, men der er også kun pin- og puk koder oplyst.
Hvad gør jeg?
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede nu_igen Guru
04. januar 2025 - 19:40 #8
Jeg har nu fundet sim numrene hos Telmore. Er der en, der kan forklare mig hvad der rent praktisk sker, når jeg skifter simkort og til LEBARA ? Hvad med mobilpay ? Hvad bliver anderledes ?
Har desværre ikke den store viden om konsekvenserne, bortset fra at der er meget at spare.🤷🏻‍♀️
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2025 - 21:42 #9
#8 Hej Ingeborg.
Da jeg i sin tid brugte Telmore var jeg på en forbrugsbaseret abonnement. Kort før jeg skiftede til Lebara skiftede jeg arbejde. På denne arbejdsplads skulle jeg bruge min egen telefon, da jeg ikke fik firmatelefon. Det blev derfor for dyrt med dette abonnement for mig. På samme tid kom Lebara med det samme tilbud som der er nu, dog bare ikke med det halve år gratis, som de nu tilbyder. Jeg kontaktede derfor Telmore for at få en nogenlunde tilsvarende løsning som Lebara havde. Telmore kunne ikke imødekomme dette, så jeg opsagte mit abonnement. Jeg Mener jeg havde en måneds opsigelse. Da det blev bekræftet at jeg var opsagt kontaktede jeg Lebara for at flytte over. Jeg beholdt mit nuværende nummer og jeg fik sim kortet som jeg skulle bruge ca en uge før Telmore udløb. Da dagen kom puttede jeg blot sim kortet i og tastede koden. Telefon virkede på samme måde som før.
Med hensyn til mobilepay så virker det også over Lebara. Faktisk så mener jeg man kan bruge det blot over wifi uden du har noget sim i telefonen.
Jeg håber du finder et abonnement der passer dig og din mand.
Avatar billede nopsen Ekspert
04. januar 2025 - 22:27 #10
ang Lebara, vær opmærksom på hvor utilfredse deres kunder er på trustpilot

https://dk.trustpilot.com/review/mobile.lebara.com

massive div problemer og ikke eksisterende kundeservice, der er en grund til at de er så billige, der er skåret ind til benet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. januar 2025 - 22:50 #11
Jeg har kun gode erfaringer med Lebara, har brugt det i mange år.
Flere i familien, samt mine naboer har også Lebara, alle til fuld tilfredshed.
Jeg er altid forsigtig med at anbefale ting og sager, men kan sige hvor jeg selv er tilfreds. Og det er jeg med Lebara👌
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2025 - 23:06 #12
11 enig.
Jeg har som sagt haft det i 2 hvor det har virket upåklageligt.  Både her hjemme samt i udland. Jeg har ikke haft behov for at tale med kunde service så lige på den del har jeg ikke erfaringer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
Skrevet i går kl. 10:22 #13
Lebara er et godt forslag. Et andet hvis der skal lidt mere data med, er Flexii.dk der dog har så lave anmeldelser at jeg har valgt ikke at prøve dem.
De dårligere anmeldelser hos Trustpilot er ofte fra folk der skal hjælpes med deres ny telefon - "hvordan sætter jeg mail op", "Hvordan skifter jeg størrelse på skærmen" o.s.v. - disse er der ikke afsat ressourcer til i supporten hos Lebara, men kan man klare sig selv (eller med eksperten.dk), er der ikke noget at være bange for. Grundforretningen har kørt i Danmark i længere tid end de fleste nuværende lavpris-selskaber.

Når du har tilmeldt dig hos Lebara, får du tilsendt ny SIM-kort - og de skal så skiftes på den da de bliver aktive. Dagen de bliver aktive er samme dag som din nuværende udbyder (Telmore) har opsigelse i henhold til den eksisterende aftale. Det er typisk en bestemt dag i måneden, hvor man fornyer abonnementet.

Det eneste "ny" efter skift af SIM-kort, er en ny PIN-kode (og PUK kode hvis du skulle få brug for den). Dine eksisterende apps på telefonen er ligeglade om de kører på det ene eller det andet data-netværk. Så det er en ret simpel operation.

Det lyder som om der er styr på taletid og dataforbrug. Hos andre udbydere (som Flexii.dk) skal du også tage stilling til om du vil have EU-abonnement - det er inkluderet hos Lebara, men med begrænset data (og tale på de større abonnementer).
Og endelig har deres udenlands telefoni også lande-begrænsninger - EU er selvfølgelig med, men der er enkelte lande uden for EU man ville tro man kunne bruge telefonen i - det kan man bare ikke. Så HVIS der er et ikke EU land I besøger, så tjek lige om det er på oversigten. Der kan IKKE tilkøbes ekstra lande - så må man finde et andet selskab.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 10:29 #14
#13 Synes om dit indlæg og er helt enig i det du skriver.
Jeg kiggede nemlig også lige de anmeldelser igennem der lå på Trustpilot, og har helt samme opfattelse som dig.
Man kan jo som bruger måske få hjælp af en der har lidt forstand på at komme i gang i stedet for komme til tasterne og nedrakke noget der kunne virke hvis man havde sat sig ind i det.
Med hensyn til udlandet oplever jeg at selv store udbydere af telefoni kan have begrænsninger.
Avatar billede nu_igen Guru
Skrevet i går kl. 10:54 #15
Tak for svarene. Vi rejser ikke til udlandet mere. Der kan højst blive tale om en tur til grænselandet.(Ikke for at handle, men vi er født i Flensborg).
Jeg tror at Lebara er fint for os med det begrænsede brug af smartphone som vi har.
Iøvrigt håber jeg at kunne få hjælp til at blive fri for de evindelige “ dyttelyt” lyde som mobilen udsender. Der må være en af jer, som kan guide mig til af blive fri for notifikationslydene.
Der er sparet 2.000 kr det første år og 1.800 kr fremover årligt.
Foreløbig tak for hjælpen. Jeg sætter gang i skiftet i dag.
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester