Avatar billede soenderskov Seniormester
25. oktober 2024 - 21:46 Der er 1 kommentar

Vagtplan baseret på vagtuger

Hej

Jeg skal bruge et excellark til at planlægge rådigheds vagt rul.

Det skal tage højde for

Antal vagtuger pr person
Antal helligdage pr person
Antal uger i ''sæson'' som jul og ferier. Tænker her man indtaster de ''følsomme'' uger i en kolonne som planen tager højde for at fordele.

Der skal kunne tastes 10 personer ind.

Intentionen er at arket så fordeler hele vagtuger blandt de indtastede personer og samtidig laver rul løbende som årene går så man skiftes til at have flest uger og skiftes til at have helligdagene i sine uger osv.

Sådan at rullet skifter så det bliver fair for alle og så alle får lige mange uger og helligdage og ''sæson uger'' over en årrække selvfølgelig.

Er det noget der findes skabelon til og er det muligt at lave selv uden at kunne programmere
Avatar billede ebea Ekspert
26. oktober 2024 - 09:26 #1
Ja, der findes da skabeloner på nettet, men lige netop med vagtplaner, så er de altid individuelle, og da passer skabelonerne, aldrig.
Jeg har lavet nogen stykker gennem årene, til brugere, og de har altid krævet mange tilretninger, for at ende med et færdig resultat.
Og ja, det kan laves uden programmering, men kræver “blot” noget arbejde.

Men du bliver nødt til at lave et udkast med dine tanker og ideer, for at nogen kan/vil hjælpe.
Upload et sådan eksempel, til f.eks. www.dropbox.com  og så insæt linket til filen, her i tråden.