Avatar billede nu_igen Guru
Oprettet i dag kl. 10:58 Der er 6 kommentarer

Erfaring med skift fra Yousee bredbånd til Fibernet?

Vi har mulighed for at skifte internetforbindelse, men der nævnes hele 10 udbydere, blandt andet også vores nuværende Yousee. Vi har telefoni via bredbånd og tv gennem en antenneforening Kolding Net.
Vi hverken streamer eller ser film over nettet og kan nøjes med 100/50 Mb
Gode råd? Pris for internet og tlf. med fri tale er omkring 1.200 i kvartalet. Huset er på 200 m2 med repeater for at nå ud til enden af huset.
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen
Avatar billede INK Ekspert
Skrevet i dag kl. 11:02 #1
Har selv skiftet til YouSee fiber. Afhængig af din nuværende installation, kan du evt. beholde nuværende router og repeatere. Du kan selvfølgelig frit vælge andre leverandører, men vær lige opmærksom på, at såfremt du har YouSee mailadresse, så forsvinder denne ved skift væk fra YouSee, eller der skal betales en månedlig pris på 59 kr/mdr.
Avatar billede nu_igen Guru
Skrevet i dag kl. 11:21 #2
Tak for svaret. Jeg havde slet ikke tænkt på at min mail.dk adresse så ville være væk.
Det er jo også en måde at stavnsbinde folk på. Det er uoverskueligt for mig at skulle skifte mail adresse. ……. Det er måske nemmere end jeg regner med ? Jeg tænker på  at alle offentlige instanser skal informeres om ny mail adresse ? Her burde der ligge potentiale for en omregistrering, men det er nok GDPR Område.
Blev det iøvrigt dyrere at skifte til fibernet?
Ingeborg
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 12:41 #3
Man skal jo ind på de profiler der er tilknyttet de sider man bruger.
Det er e-boks,bank kommune og andre sider hvor mail er tilknyttet.
Jeg sidder selv i samme situation lige nu.
Om et par måneder udløber den prøveperiode jeg har på fiber. Hos os er løsningen det man kalder for "open net" som betyder at andre udbydere køber sig ind på fiber nettet.
Jeg overvejer at oprette en gmail endnu til mine private ting og køre videre med den gmail jeg bruger på sociale medier mm.
Men beslutningen er endnu ikke taget.
Avatar billede INK Ekspert
Skrevet i dag kl. 14:44 #4
#2 Ja, det blev lidt dyrere, men vi gik også op i hastighed. Jeg bibeholdt vore mailadresser hos YouSee. Vi droppede også fastnet telefoni, så det var en besparelse.
Alt i alt er vi meget tilfredse med fibernet, der er mere stabil end andre løsninger.

Det at skifte e-mail adresse til eksempelvis gmail eller outlook er overkommelig, men dog lidt krævende. Adressen skal bl.a. ændre hos banker og forsikringsselskaber. Endvidere MitID, Borger.dk, abonnementsordninger inklusiv. aviser, ugeblade og magasiner. Klubber man er medlem af, samt alle private kontakter.
Avatar billede nu_igen Guru
Skrevet for 55 minutter siden #5
#4 tak for svaret. Vi vil nødigt af med vore 6 Beocom trådløse telefoner, som kører via en base, så vi har bredbåndstelefoni. Om det kan omsættes til fiber ved jeg ikke. Vi er så gamle at vi ikke render rundt med smartphones (Samsung, som vi aldrig har vænnet os til). Om vi på nogen måde kan få fastnettelefoner svarende til dem vi har, ved jeg ikke. Vi er begge høreapparatbrugere.
Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
Skrevet for 50 minutter siden #6
Du kan sagtens få bredbåndstelefoni med fiber fra YouSee og sikkert også andre.

Hvordan får I bredbånd nu? Gennem coaxial antennestik eller gammeldags kobberledning?