Avatar billede nalacin Juniormester
24. september 2024 - 20:16 Der er 2 kommentarer

Hjælp til valg af højtalerkabel efter arv

Hej alle.

Jeg har arvet nogle 5.1 højtalere og der er en del højtaler kabel med til. Jeg har dog ingen forstand OVERHOVEDET på selve højtaler kabler og hvilke der er gode mm.
Er der nogen her som kan hjælpe med at vælge ?

1. Tara Labs SA-OF8N SVPE DIelectric

2. Triangle Opera ofc 2x2,5
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. september 2024 - 21:03 #1
Jeg har et par JBL 4312 højttalere (som jeg i øvrigt også har arvet)
Jeg har købte nogle højttalerkabler i en god tykkelse. Der er såkaldte klemterminaler på højttaler og på forstærkeren sidder er skrueterminaler.
Dette fungerer fint.
Jeg personligt synes at det er alt for opreklameret med bl.a. højttalerkabler.

Derimod har jeg nogle rigtig gode antennekabler og datakabler installeret, til hhv. tv og pc. Der kan det ikke betale sig at spare, men alting med måde.

Der er flere firmaer der forhandler alle mulige slags kabler:

https://www.av-connection.dk/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwxsm3BhDrARIsAMtVz6Og6iOKkY-P7YK2JrIAR38dphp_zACu07_NM1aowNFQzjz3uVsGcKcaArxtEALw_wcB

https://www.av-cables.dk/?utm_campaign=Search%20%7C%20BR%20%7C%20AV-Cables&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwxsm3BhDrARIsAMtVz6O3aBBEfUKJuIJYhOdeYu74HvZP4hjjvnV1biWJS-uhxY7ZyOelhH4aAmx7EALw_wcB

Der er uden tvivl også andre forhandlere.
Avatar billede nalacin Juniormester
24. september 2024 - 21:17 #2
Tusind tak for svaret.

Jeg tror jeg formulerede mig forkert.
De 2 kabler jeg skriver om er dem der hørte med, men jeg ved ikke hvilket af dem der er bedst, hvis nogle sf dem er det overhovedet.
Og hvis som du siger at det måske er lidt opreklameret.

1. Tara Labs SA-OF8N SVPE DIelectric (nogle stykker stive kobber leder)

2. Triangle Opera ofc 2x2,5 (en masse sølvledere filtret sammen)

Mvh