Avatar billede Bpn Praktikant
22. september 2024 - 08:33 Der er 2 kommentarer

FTP mv

Hej ...

Jeg vil høre, om nogen kan hjælpe her. Det er sådan, at jeg lægger billeder op på en server, men er det muligt at lave det sådan, at mine medarbejdere automatisk får besked via e-mail, når der er nye billeder, de skal se på?

Jeg ved ikke, om jeg har valgt den rigtige kategori.
22. september 2024 - 20:08 #1
Hej, jeg ved ikke om dette kan bruges.  Jeg ville lave det sådan, at jeg ville uploade de relevante billedfiler (een fil af gangen)  op til et tomt bibliotek på serveren, som, når der kommer en fil til dette bibliotek starter en sekvens  (altså modtagelsen af en fil (billedfil eller andre )  starter den efterfølgende sekvens:)  1: (evt kan punkt  0 være verifikationen  af fil,, slettes automatisk hvis ikke godkendt )  2: Før den aktuelle billedfil over i det korrekte bibliotek (på serveren). 3: Sender en (eller flere) E-mail(s) ud fra en forudbestemt liste til modtagere på denne liste. 3. Sletter filen fra modtage biblioteket (således at sekvensen ikke går ind i et uendeligt loop ).

KR
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. september 2024 - 11:02 #2
Hvilken servertype handler det om (Linux / Windows)?
Hvilke services har du til rådighed (scripting, SMTP)?
Hvilke rettigheder skal der arbejdes med (user, root, admin)?
Hvor skal info hentes (usergroups på serveren, AD)?