Avatar billede okf2000 Novice
Oprettet i dag kl. 09:07 Der er 3 kommentarer

Underligt internet problem

Hej alle sammen.
Jeg bestyr et MLPS netværk og jeg har et underligt problem.

Vi har 4 Subnet på 4 lokationer.
subnet 2 til 4 er uden bys
subnet 1 er lokal / hoved lokation.

Firewall, DNS, DHCP og en internt webserver sider på subnet 1.
alle Subnet gå igennem samme firewall for at komme på nettet.

Men pcérne på subnet 1 mister engang imellem internettet og adgang til den lokal server.

Men Subnet 2 til 4 som gå igennem samme firewall for at komme på nette og samme swich i subnet 1 for at snakke med serveren.
mister ikke forbindeslen overhovedet.

jeg har ikke fundet at vi har nogen andre router siderne i subnet 1.
og alle AP er sæt til ikke at være DHCP eller DNS server.

Der ikke hvad jeg lige kan se nogen af dem som dele adresser til at lave konlifter på.

Der er nogen som har nogen gode forslag?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
Skrevet i dag kl. 11:14 #1
Og du har selvfølgelig tjekket logs på firewall'en, om der er noget, der springer i øjnene?

Men hvis du er sikker på, at der kun er en DHCP, der giver IP# der peger på den rigtige DNS, så ville første tjek være, om der er noget, der måske støjer med en statisk IP#, der giver noget miskommunikation.
Avatar billede okf2000 Novice
Skrevet i dag kl. 13:05 #2
Ja, jeg har tjekket logen og der ikke noget der spinger i øjnerne.

der skulle gerne ikke være andre der giver ip i net og jeg har tjekket at den peger på vores DNS. den samme DHCP server og DNS tager sig også af de andre subnet.

jeg har også mistænken til at en pc eller enhed hvad sat en fast IP som var låst.
men jeg har ikke kunne finde en.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
Skrevet i dag kl. 13:14 #3
Så er der nok ikke andet at gøre, end få etableret en mirror-port på en switch i et problemområde og sniffe pakker, om der så dukker noget op her?