Avatar billede mort1 Ekspert
Oprettet i dag kl. 12:47 Der er 5 kommentarer

Nyt E-mail program til ældre dame

Jeg hjælper en ældre (gammel) dame med hendes pc, og aktuelt er der et problem med hendes Windows Live Mail 2012, som jo er udgået, og ikke er blevet opdateret de seneste 6 år..
Da hun har YouSee som udbyder, ville det jo være nærliggende, at foreslå hende at bruge YouSee Webmail, hvis ikke min egen erfaring var, at 9 af 10 mails i SPAM filteret ikke er spam, men almindelige reelle mails, som "er gået forkert" hvilket derfor kræver daglig tjek af YouSee's spam filter, hvis man skal være sikker på at få alle mails.
Lige så mange spam mails, eller flere, ender omvendt i postkassen med de "reelle" mails.
Spm. 1: Hvad vil en god og nem erstatning for Windows Live Mail 2012 være - ogerne et, hvor kontaktpersoner fra det gamle program kan overføres til ?
Spm. 2: Hvordan undgår man at YouSee mail ikke kan se foreskel på spam- og almindelige mails.
PS: Jeg ved godt, at man i YouSee mail har mulighed for at tillade og spærre adresser, men dels er det ret bøvlet, og dels kræver det jo daglig opdatering.
Avatar billede INK Ekspert
Skrevet for 42 minutter siden #1
Hvis hun har en YouSee mailadresse er problemet vel det samme enten man bruger webmail eller en mailclient?
Jeg ville anbefale Thunderbird som nyt mailprogram, kan dog ikke lige huske om opsætning som IMAP gør, at spammappen også vises. Du kan google dig til hvordan du overfører gamle mails og adresseliste. Skal eksporteres fra Windows Live Mail til et format, der kan importeres i Thunderbird.
Avatar billede INK Ekspert
Skrevet for 38 minutter siden #2
YouSee spamfilter er desværre ikke af bedste kvalitet. Vi har eksempelvis problem i vores grundejerforening. Når der udsendes mail til alle, så ender det for alle YouSee mails i spam. Jeg har klaget til YouSee og selvfølgelig markeret mails som ikke spam, samt oprettet afsenderen i adresselisten. Desværre uden succes.
Avatar billede ErikHg Ekspert
Skrevet for 19 minutter siden #3
#2 - At klage til YouSee - den første man får i røret er den digitale assistent "Josefine", der er en robotstemme.
Når man komme igennem til en levende medarbejder, så får man en sludder for en sladder.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet for 6 minutter siden #4
Jeg har brugt Yousee webmail i mange år. Får max 5 spam mails om året.
Som ink skriver i #1 så tænker jeg ikke at antallet af spam mails aftager fordi man bruger en anden klient. Det er personen der sidder ved pc der er skyld i hvor mange spam mails man får.
Thunderbird er et fint gratis alternativ. Godt nok 10 år siden jeg har brugt den, men ved fra andre det fungerer.
Avatar billede hjolsen Ekspert
Lige skrevet #5
Jeg har flyttet flere fra windows live mail til emclient https://www.emclient.com/ , da den kan importere alt fra WLM  under installation/opstart