Avatar billede valby Ekspert
12. juli 2024 - 19:01 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Reduseret lydstyrke i Windows

Windows 11 pro
Jeg har et problem med lydstyrken. Hver gang computeren har været lukket, går lydstyrken ned på 67 %.
Det kan jeg så rette, men det er irriterende fordi, det giver ingen mening.
Er der noget, jeg kan rette, for at holde lydstyrken stabil. ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2024 - 20:07 #1
Har du prøvet indstillinger Her?
https://ibb.co/FV5t22K
Avatar billede valby Ekspert
12. juli 2024 - 23:02 #2
#1
Ja det er der, hvor din lydstyrke er på 23 %. På grund af dårlig hørelse, vil jeg have den permanent på 100%.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2024 - 06:22 #3
Har du prøvet at lukke den i dvale der gemmer sessionen, og lukker computeren?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. juli 2024 - 22:50 #4
Når jeg indstiller nede til højre på skærmen så er den på samme niveau efter genstart!
https://ibb.co/D7nwGjP
Avatar billede valby Ekspert
14. juli 2024 - 00:44 #5
#3
Ikke forstået:-)
Avatar billede valby Ekspert
14. juli 2024 - 00:46 #6
#4
Det samme gælder ikke for mig.
Selv efter dvale går det ned på 67%.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2024 - 07:09 #7
Har du et program der starter med Windows og er synligt i proceslinjen der kan styre din volume kontrol?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2024 - 07:12 #8
#4 Min pc starter også på 100 % efter en nedlukning og her efter opstart.
Så der må være et program der styrer din styrke ned til 67%
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2024 - 07:18 #9
Faktisk et problem der ligner her:
https://www.reddit.com/r/24hoursupport/comments/1469bq7/realtek_audio_constantly_at_67_volume_regardless/
Men intet svar.
Tænker måske  hvis man har en Realtek program/tjeneste der starter med Windows at problemet her kan ske. Jeg har Nvidia HD lyd på min pc her, så kan desværre ikke teste længere den vej.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2024 - 07:25 #10
Et program som Discord, kan også ændre på lyd hvis den starter med Windows. Her er en tråd fra i år der viser dette
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/discord-sets-sound-level-to-67-after-boot-up/f0f20046-563a-49a0-8fdd-8e29957f98b4
Jeg bruger ikke dette program.
Avatar billede valby Ekspert
14. juli 2024 - 12:04 #11
#9
Som jeg forstår det, kan den spørger ikke flytte skyderen fra 67%. Jeg kan godt flytte den til 100% og det virker også. Problemet er, at den hopper tilbage ved lukning, dvale, eller genstart.
Angående Discord, det bruger jeg heller ikke, kender det faktisk slet ikke.
Jeg vil se på Realtek.
Avatar billede valby Ekspert
14. juli 2024 - 15:18 #12
Jeg har søgt på nettet, og kan se, der er mange, som har det problem.
Jeg er ikke kommet længere. og har ingen ide om et program. som påvirker lyden.
På mine 2 andre Lenovo computere, står den bærbare på 56% og den stationære
på 100%. På den sidste, står der, at det er Edifier højtalere.
Det må jeg jo så leve med. Mange tak for jeres indlæg.😊
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2024 - 06:49 #13
Fik du tjekket om du har Realtek lyd og om du måske kunne finde en nyere driver?
Hvis det er en Windows standard driver du bruger kan den måske gendanne indstillingerne hver gang din pc starter op.
https://www.realtek.com/Download/List?cate_id=593&menu_id=298
Avatar billede valby Ekspert
15. juli 2024 - 14:20 #14
Nu har jeg hentet en driver fra dit link. Den gælder lige fra W7-W10, så det er formodentlig den samme, som sad i. Det er stadig 67%.
Men jeg synes, at mulighederne ser anderledes ud ?
https://ibb.co/wyMRLHw
Avatar billede valby Ekspert
15. juli 2024 - 14:42 #15
Den Lenovo, som har !00 lyd, er fra Lenovo.
Den Lenovo med 67% er fra vision, og der ser det anderledes ud.
Læg mærke til, at den ved det er Edifier højtalere, som de begge har.
Når jeg her slukker højtalerne, går lyden ned på 0, og når jeg tænder dem, går lyden automatisk op på 100.  https://ibb.co/g4tYBJ0
Avatar billede valby Ekspert
15. juli 2024 - 14:47 #16
Nu har jeg kvajet mig igen 😒
Det er den fra Lenovo, som kan finde ud af det. https://ibb.co/wyMRLHw
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2024 - 17:04 #17
Okay. Edifier højttalere er de kabel monterede eller kørt over bluetooth?
Problemet for dig er stadig at noget software styrer din lydstyrke.
Jeg kender intet til højttalere der ikke fysisk er tilsluttet computeren, så jeg ved ikke hvor man skal finde ud af hvorfor det forholder sig som det gør for dig.
Så ja du må måske leve med indtil videre.
Avatar billede valby Ekspert
15. juli 2024 - 17:22 #18
De HT som sidder på Lenovo/Lenovo er kablet/Bluetooth.
(med  kablet fra eBay)
De som sidder på Vision/Lenovo er sat direkte til PC.
Så ja det må jeg leve med, og så svært er det jo heller ikke 😁
Du har i alt fald gjord en indsats 👍
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2024 - 19:40 #19
windows har en 'øko' indstilling, som skulle spare strøm. Den kan måske også finde på at justere lydkortets strømforbrug så den vælger 67% som maks ved start.
jf m$ Open Task Manager.
Right-click on any process under the Processes or Details tab. Click on Eco Mode. Click Turn on Eco mode.
Det skal så bare slås fra her.
Avatar billede valby Ekspert
15. juli 2024 - 20:42 #20
#19
Tak for dit link, men jeg kan ikke finde Ecco Mode under processer. Ved du hvad det hedder på dansk ?
Avatar billede valby Ekspert
15. juli 2024 - 20:46 #21
Ps. Der er ikke sat strømbesparelse til i Kontrolpanel / Strømstyring.
Avatar billede valby Ekspert
15. juli 2024 - 21:12 #22
Jeg fandt ud fandt, at Ecco Mode er en tilstand i en application, som måske ikke findes på min Windows. Men jeg aner ikke, hvad jeg muligvis kan sætte i den tilstand.
Avatar billede valby Ekspert
15. juli 2024 - 21:42 #23
Nå det er ret simpelt - når bare man ved det. Højreklik på en application.
Hvis der er Ecco Mode, kan den slås til eller fra. Jeg har den ikke.
Men tak for dit link 👍
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2024 - 09:21 #24
Det er ikke ecco, men eco (øko) så på dansk er det strømstyringstilstand.
Her har jeg 3 valg, bedste effektivitet, afbalanceret og bedste ydeevne.
Det er Bedste ydeevne, så tager lidt mere strøm, men holder alle enheder på fuld funktion.
I min win11 pro (fik den i går morges) er det lettest med indstillinger/system/tænd sluk og der rette strømstyringstilstand
Sæt lyd til 100%, Genstart pc, og test om det virker.
Avatar billede valby Ekspert
16. juli 2024 - 15:56 #25
Strømstyring står til høj ydeevne, men ideen med at sætte skyderem til 100% og genstarte, ser ud til at holde. Mange tak 👍👍👍