Avatar billede Lars8960 Mester
16. juni 2024 - 10:39 Der er 11 kommentarer

Asus Display port NO SIGNAL

Jeg har en Asus 27" ekstra skærm (VG278Q) til min stationære PC.
Jeg kan ikke få tændt skærmen, der viser "Display port No signal.".
Har forsøgt "alt". Kabel forb til PC er ok da forb er checket på en anden monitor.
Hvordan får jeg liv på skærmen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juni 2024 - 11:12 #1
Der må være forbindelse gennem kablet, da der kommer besked op om, at der intet signal er. Det kan være grafikkortet der måske sidder en smule løst. Prøv at åbne siden på pc´en og rok lidt ved kortet. Med lidt held kommer der nu et billede op på skærmen.
Hvilken type kabel/stik er der tale om. HDMI, DVI-D?
Avatar billede Lars8960 Mester
16. juni 2024 - 11:43 #2
Det kan jeg godt prøve. Men jeg tror ikke der er noget med forb fra grafikkortet. Jeg har jo forsøgt at sætte kablet fra Pc over på en anden skærm og har virker det fint med billede. Forbindelsen er med DVI-D.
Jeg tror derfor at det er selve skærmen der skal gøres noget ved. Jeg ved ikke hvilken tast jeg evt skal betjene, da jeg ikke har en manual til skærmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2024 - 11:48 #3
Kan man ikke finde en online manual?
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juni 2024 - 14:49 #4
Skærmen må da bære producentens navn, og modellen står vel også på skærmen.
Som 220661 nævner må en manual til skærmen være tilgængelig på nettet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. juni 2024 - 16:47 #5
Har du Fn Hos mig FN+F7 = luk og Åbn! Fn+ F8 ER Udvid. Viseversa!
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. juni 2024 - 17:12 #6
Jeg har været ude for at det kun virkede med en DVI-HDMI Adapter.
https://ibb.co/nb028Vf
Avatar billede Lars8960 Mester
16. juni 2024 - 21:34 #7
Jeg kom ind på dansk manual for VK278Q som er den korrekte udgave.

Imidlertid må jeg vente med studie da jeg desværre er bortrejst indtil onsdag den 19 juni.
Avatar billede kurtba Ekspert
16. juni 2024 - 22:30 #8
Det er ikke korrekt, at der ikke kan stå noget på skærmen, hvis ikke der er signal gennem kablet. Den siger jo bare, at den ikke modtager noget signal, og det vil den også gøre uden kabel.
Den skriver, at der ikke er noget signal i display port, og du skriver, at du bruger dvi-d.
Så skærmen har tidligere nok fået signal via display porten.
Du kan med knap 6, den der sidder lige ved siden af tænd/sluk knappen, vælge hvilken port den skal modtage signal på, så der skal du ændre til dvi-d.
Mange skærme kan man sætte til auto, men umiddelbart ser det ikke ud til, at det er en mulighed på din. Så der skal måske ændres, hver gang man skifter port.
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. juni 2024 - 02:32 #9
Source på din skær  står til display port - skift skærm  source til DVI når det kabel bruges.
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. juni 2024 - 11:22 #10
Jeg skulle nok have trykket opdater før jeg skrev min kommentar - kurtba  beskriver det helt korrekt.
Avatar billede Lars8960 Mester
Skrevet i går kl. 23:41 #11
God aften Kurt54.
Tak for dine kommentarer!
Jeg har afprøvet dine forslag, men jeg fik ikke noget ud af det. Der er ikke noget billede på min skærm.
Jeg tændte på min tænd/sluk knap og fik gult lys yderst til venstre under skærmen.
Når jeg trykkede på den 6 knap, fik jeg ikke det ønskede resultat. Der kom ikke noget skærmbillede, men fik kortvarigt vist et skærmbillede af "Display port No signal".
Jeg har tændt for knap 6 både kort og langvarigt. Men det hjalp ikke noget.
Har du et forslag til hvad jeg nu kan prøve. Mvh Lars