Avatar billede Bård Jensen Novice
12. juni 2024 - 20:40 Der er 3 kommentarer

Outlook -hyppighed for synkronisering POP3-konto

Hej eksperter

Jeg har på min Imac downloadet Microsoft Office 365 (med licens gennem mit arbejde.

I outlook har jeg tilknyttet to konti - en Exchange konto (arbejde) og en POP3-konto (privat)

Jeg er lidt i tvivl om hvor ofte min POP3-konto synkroniserer automatisk (om overhovedet), og jeg kan ikke finde nogen indstillingsmuligheder på det. Jeg vil gerne have at den synkroniserer ofte (ser efter nye mails) - f.eks. hver 5 minut.

Nogen der kan hjælpe??

vh og tak
Avatar billede kurtba Ekspert
12. juni 2024 - 22:48 #1
Den synkroniserer mere eller mindre hele tiden, så det burde ikke være et problem.
Du kan jo bare sende en mail til din pop3 konto, hvorefter du kan se, hvor hurtigt den dukker op i indbakken.
Hos mig sker det inden for max 20 sekunder og ofte før. Jeg bruger godt nok imap, men der burde ikke være forskel.
Avatar billede hjolsen Ekspert
13. juni 2024 - 08:39 #2
I menuen send/modtag -under send/modtag grupper kan du under definer send/modtag grupper kan du indstille intervallet for send /modtag!
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2024 - 13:34 #3
Lad være med at stresse computeren (!) - hvis du sætter hyppighed til fx 10 minutter, så vil mails i gennemsnit modtages efter 5 minutter.
Det er kun hvis du taler i telefon med en, der lige skal sende en mail til dig, at du fx går ind i outlook, og klikke på 'hent nu' (sådan en er i thunderbird, så jeg går ud fra, at outlook også har funktionen). Resten af tiden er 10 minutters interval hurtigt nok.