Avatar billede Per Novice
10. juni 2024 - 20:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Implementering af 3. parts bannere på Wix-website

Hej,
Jeg har lavet et opskrift-site med et par venner og i den forbindelse skal vi have lagt bannere op fra et netværk, som vi samarbejder med, men vi kan ikke finde ud af placere bannerne rigtigt på sitet.

I headeren ligger et script som dette: <script src="https://tags.xxx.com/xxx/1Oaeo4jYJ.prod.js" async></script>

Som så skal tale sammen med f.eks. dette:
<div id="bm-lb1"></div>
Som ligger i Body

Men bannerne placerer sig ret tilfældige steder på sitet og jeg ved ikke, hvordan man i Wix kan placere dem rigtigt, hvis man f.eks. ikke bruger Google Adsense: https://www.opskriften.nu/

F.eks. skal 160x600 og 300x600 bannerne ligge i siderne og 930x180 i toppen.

Håber nogen kan hjælpe🙏

Mange hilsner Per
Avatar billede Kristian Ole Rørbye Juniormester
13. juni 2024 - 02:11 #1
Hej Per,

Det kan være lidt tricky at placere 3. parts bannere korrekt på Wix, men her er nogle trin, du kan følge for at få bedre kontrol over placeringen:

Brug af Wix' HTML iFrame-element:

Gå til siden, hvor du vil placere banneret.
Klik på "Add" (Tilføj) i venstre menu, vælg "Embed" og derefter "Embed a Widget".
Træk HTML iFrame-elementet til den ønskede placering.
Klik på iFrame-elementet og vælg "Enter Code".
Indsæt dit banner script her.
Placering af scripts i headeren:

Gå til "Settings" (Indstillinger) i Wix Editor.
Vælg "Tracking & Analytics".
Klik på "New Tool" og vælg "Custom".
Indsæt dit script i headeren og sørg for, at det kun kører på de nødvendige sider.
Styling og CSS:

Hvis bannerne stadig ikke placerer sig korrekt, kan du tilføje tilpasset CSS for at sikre, at de ligger på de rigtige steder.
Gå til "Settings" og vælg "Custom Code".
Tilføj din CSS, der styrer placeringen af bannerne. For eksempel:
css
Kopier kode
#bm-lb1 {
  position: fixed;
  left: 10px;
  top: 50px;
}
Sikring af responsivitet:

Husk at tjekke, hvordan bannerne ser ud på både desktop og mobile enheder. Wix Editor har en forhåndsvisningsfunktion, hvor du kan teste dette.

Hvis det stadig driller, kan Wix Support eller deres fællesskabsforum også være en god ressource til mere specifikke problemer.

Håber dette hjælper, og held og lykke med jeres opskrift-site!

Mange hilsner,
Kristian fra https://gratis-hjemmeside.com/
Avatar billede Per Novice
14. juni 2024 - 20:01 #2
Tusind tak for et godt og uddybende svar. Jeg prøver at gøre det i næste uge og vender tilbage med, om det virker :)
Avatar billede Per Novice
17. juni 2024 - 20:56 #3
Nu har jeg prøvet at lægge dem ind, men de bliver ikke vist der, hvor jeg har lagt dem - har f.eks. placeret 160x600 i siderne, men de er bare blanke. Jeg prøver at spørge i Wix Forum :)