Avatar billede nu_igen Guru
06. juni 2024 - 10:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

E-mail hos one.com

Jeg har i mange år haft en hjemmeside hos one.com. Jeg har opsagt hjemmesiden, men vil beholde min mailadresse fra sitet fordi adressen er trykt på mine visitkort. Det fungerer fint med videresendelse til min mailkonto hos YouSee.
I mit mail abonnement hos one.com har jeg mulighed for at oprette 5 mailadresser. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg gør det.
Hvordan fungerer det ?
Jeg vil gerne oprette en mailadresse til brug for køb af varer på internettet.
Hvem kan guide mig ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2024 - 10:38 #1
du skal ind på https://www.one.com/admin/mail/overview.do og der kan du administrere mail-konti (primært - klik på 'ny konto' giv den et navn, og du kan fx også videresende den til din mail.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
06. juni 2024 - 11:54 #2
Der ligger en del spørgsmål/problemer i dit spørgsmål.
Du skriver du har opsagt hjemmesiden, vil det sige du har opsagt hosting ved one.com ??
Har du opsagt dit domæne??
Hvis du har opsagt hosting, vil din mailkonto også forsvinde,
Avatar billede nu_igen Guru
06. juni 2024 - 12:58 #3
Jeg har ikke opsagt mit domæne
Jeg har fortsat med min mail fra hjemmesiden
Det fungerer også udmærket med videresendelse fra min mail hos one.com  til min udbyder som er Yousee.
Jeg har et basis abonnement for e-mail hos one.com udelukkende for at bibeholde min  egen mailadresse , som ender på .......@Strikinge.dk
Avatar billede nu_igen Guru
06. juni 2024 - 20:35 #4
Jeg har nu fået min one.com webmail konto til at fungere. Jeg kan fra min Ipad sende til de 3 mailadresser jeg har oprettet på one.com og mine testmail kommer tilbage til min Ipad fra de 3 konti, som videresender.
Men hvordan kan jeg se, hvad der kommer ind på de 3 adresser. Er de adskilte? Hvor?
Jeg vil bruge den ene mail adresse til nethandel( har på fornemmelsen at der er bedre spamfiltre på one.com end på yousee.). En anden adresse til ting jeg sælger på nettet.
Jeg vil ikke oplyse min "normale " mailadresse til disse formål.
Nogen der har flere adresser hos one.com og forstand på det ?
Avatar billede falster Ekspert
06. juni 2024 - 22:09 #5
Måske misforstår jeg dig, men de videresendte fra dine tre one.com-adresser må have 3 forskellige afsendere ("Fra"-feltet).

Det kan du jo sortere på i din postkasse eller opsætte regler, som lægger dem i hver sin undermappe.
Avatar billede nu_igen Guru
06. juni 2024 - 23:09 #6
Tak for svaret. Det er nok nærmere mig der er dårlig til at forklare.
Når der sendes til de 3 forskellige postadresser har jeg selv bedt om videresendelse til min normale emailadresse hos Yousee, men jeg kan jo se disse mails i webmail hos one.com. (der var 1.600 mails som jeg har slettet næsten de fleste, men har samtidig "afmeldt" en masse nyhedsbreve og unsubscribed). Indtil i dag har jeg kun haft 1 aktiv mailadresse hos one.com. Denne adresse var aktiv i mange år mens jeg også havde en hjemmeside. Derfor har jeg ønsket at beholde denne adresse.

Jeg vil tro at hver mailadresse hos one.com har sin egen webmail mappe.Måske samlet under eet sted?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2024 - 07:56 #7
one.com har mulighed for, at den enkelte mailkonto kan logge på webmail, og kun se sit eget - men hvis du logger ind som administrator, så ser du alle konti (en ad gangen).
Som administrator kan du sende en mail til de enkelte mail-adresser og bede dem hver for sig at logge ind og skifte adgangskode (hvis de ikke skal have det samme). Når den enkelte web-mail konto logger ind, så kan de kun se deres egne mails.
Den jeg administrerer har 4 mail (til chefen, en alm info, en kasserer og en sekr) da det er nemt ved personskifte at sætte ny adgangskode og få den nye til at logge ind på eksisterende data. De nuværende 4 har selv valgt deres adgangskode, så jeg kan ikke se de mail, som de har liggende.
Husk, at når du modtager en mail fra fx 'shop' hos dig, at du skal svare på den via din webmail hos one.com så 'shop' står som afsender. Hvis du bruger din alm mail-konto, så vil den mailadresse jo være afsender.
Opret mapper i din mailprogram til 'shop' osv under din indbakke, og lav regler, så dem til shop automatisk lander i shop-mappen - jeg bruger selv thunderbird til mail, og kan ikke hjælpe med regler i andre mail-programmer.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
07. juni 2024 - 08:38 #8
claes57
Jeg selv benytter g-mail. Har vidersendelse på alle mine e-mail konti til denne gmail.
Den er opsat så besvarelser kommer fra samme adresse, den er modtaget fra.

dvs. sender du en mail til info@whatever.dk så modtages den på min gmail, besvare jeg den så kommer den til modtager, som sendt fra info@whatever.dk.

Desuden er mine mailadresser opsat til ikke at opbevare på hosting server, når de er sendt videre til min gmail. Det gør oprydning meget nemmere ;-)
Avatar billede nu_igen Guru
07. juni 2024 - 18:16 #9
Jeg er lettet og glad for den hjælp jeg har fået. Men... HVORDAN  sletter jeg mange mails på een gang?
Jeg får jo alle mails på Ipad, Thunderbird på min iMac/bootcamp med win 7. Og på one.com.
Jeg vil sætte min mail op så den sletter mails når jeg sletter dem på mediet. Det gør jeg vel hos udbyderen med serverne = yousee ?

Fik utrolig dårlig hjælp hos Yousee. Damen vidste ikke noget om serverindstillinger til smtp serveren, som jeg ikke kunne få til at sende Thunderbird mails.
Godt jeg har kloge mennesker her i Forum at trække på. Tak for det.
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2024 - 19:45 #10
Hvis du ikke vil slette mails på den enkelte maskine, så skal de alle være sat til IMAP i stedet for POP3. Det kan godt være, at en slettet mail stadig vises på en anden maskine, men typisk er det fordi den enkelte maskine tjekker mail med fx 15 minutters interval.
Jeg ville så primært bruge one.com til at markere mails, der skal slettes, da det er den, der når hele vejen rundt hurtigst. Når du har styr på mængden af mails, så kan du gå over til at slette på en tilfældig maskine, og de øvrige vil være ajourført efter maks ½ time.
Yousee er ikke din udbyder - det er one.com, der styrer strik-adressen.
Avatar billede nu_igen Guru
07. juni 2024 - 20:16 #11
Tak for svaret. Jeg har bedt om at alle mails videresendes til min ixxxxxx.xxx.mail.dk adresse, hvor jeg læser mails på Ipad. Min IMac med Win 7 burde fornyes, men jeg har 35.000 billeder og et fint redigeringsprogram på den. Bruger ikke Mac delen, men er glad for skærmens fine opløsning.  Desuden bruger jeg  et interaktivt strikkeprogram til min elektroniske strikkemaskine . Kvier mig ved at købe ny Pc.
Den gamle Office Outlook er jo så forældet at jeg var nødt til at skifte Thunderbird for at kunne beholde min .mail.dk adresse.  At jeg har webmail på one.com skyldes at jeg har brugt min one.com adresse  = xxxx@xxxx.dk hvor jeg ikke vil bruge.mail.dk adressen.
Meget at være i tvivl om for en kvinde født i 1940. 🥴 er glad for din hjælp👍🏻💐