Avatar billede ErikHg Ekspert
19. maj 2024 - 15:20 Der er 10 kommentarer

Geninstallation af Office 2019

Jeg har købt en "ny" brugt Lenovo bærbar.
På den gamle havde jeg Office Pro 2019. Programmet er afinstalleret fra den gamle maskine. Nu vil jeg gerne have programmet installeret på den nye.
Jeg har også installeret Office 2019 på min stationære pc. Der er tale om to licenser.
Det er desværre mere end problematisk at installere Office 2019 på den bærbare. Jeg har to aktiveringsnøgler - den ene er allerede anvendt på den stationære pc.
Når jeg har modtaget mails, fra f.eks. e-boks, kommunen, Andel Energi osv osv. har jeg oprette mapper ved at klikke på indbakken, og opret ny mappe. Der var problemer i efteråret 2023, og der måtte jeg have fat i en IT-mand der ordnede det. Det var min stationære pc der drillede, med Outlook. Da jeg bagefter så på min bærbare, var hele den nævnte lister med mapper nu også med på denne maskine.
Nu prøvede jeg at installere Office 2019, i dag men der var ingen mapper at de. Jeg afinstallerede igen Office, og kørte Revo Uninstaller for så skulle alle rester være væk. Efter geninstallationen, poppede feltet op med aktivring. Jeg valgte at aktivere Office over netter, men fik beskeden om at Office var aktiveret for mange gang, og at jeg i stedet skulle, anvende aktivering via telefonen. Det gjorde jeg så, men da jeg havde tastet mig i gennem, kom beskeden at aktiveringskoden, ikke kunne genkendes.
Man føler sig mildt sagt gjort til grin.😖
Avatar billede INK Ekspert
20. maj 2024 - 14:46 #1
Der kan være problemer med geninstallation af Officelicenser. Du kan selvfølgelig kontakte leverandøren og bede om hjælp, men du kunne jo også spendere 139.- kr på en ny licens.
Med hensyn til mapper, så afhænger det af opsætningen. En IMAP konto vil bevare mappestrukturen på mailserveren. De enkelte enheder (pc, tablet og smartphone) vil så ved opsætning som IMAP vise den samme struktur på alle enheder. Ved POP3 downloades mails til enheden, og de oprettede mapper vil ikke vises på andre enheder.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. maj 2024 - 16:18 #2
Hej ink
Det var lige netop hvad jeg gjord; spenderede 139 kr. på en ny licens!
Dette virker også helt perfekt, men problemet med Outlook er der stadig.
Der er tale om en POP3 konto.
Listen med alle mapperne som jeg har navngivet efter afsenderne, var med på både min gamle bærbare og på min stationære pc. Derfor forstår jeg ikke det du nævner, med at disse mapper ikke vil vises på begge enheder 🤔
I sommeren 2023 var der også et lignende problem, og dengang kontaktede jeg et IT firma. Der kom en medarbejder derfra og ordnede tingene. Det var faktisk ham der fixede, at listen kom op på begge enheder.
Jeg tror at jeg vil kontakte ham igen, for ellers kan jeg ikke se hvad jeg ellers skal gøre.
Jeg vil melde tilbage når der sker noget i sagen.

Det fremgår jo tydeligt af mit spørgsmål, at jeg jeg ikke er ekspert på området - det er kun på her på eksperten.dk, at jeg har denne (misvisende) titel.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. maj 2024 - 16:42 #3
Hvis du får denne melding Så tryk oppe i Hjørnet! Hos mig kører den alligevel,
og den henter også opdateringer!
https://ibb.co/4Pz0Z9N
Opdatering:
https://ibb.co/zJb8KDG
Men har du købt denne så gælder den kun til den Pc. Hvor du aktiverede den 1´ste gang?
https://ibb.co/zJb8KDG
https://www.productkeys.dk/produkt/microsoft-office-2019-professional-plus/?dTribesID=mdTNrT45ZLvF0QC4EjgMT53EGfp5X0FK%7Cadtribes%7C3280&utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=GameKeys-GoogleFeed-SE&utm_medium=cpc&utm_term=3280
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. maj 2024 - 17:02 #4
Problemet vedr. aktiveringen af Office 2019 er løst.
Jeg ved godt at Office kun kan installeres på en maskine.

Men derimod er problemet med Outlook ikke løst. Det ender med at man skal have psykologhjælp, fordi skidtet ikke virker.
Det har som nævnt i #2 tidligere fungeret.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. maj 2024 - 17:18 #5
Hvis du vælger pop3.mail.dk
skal du så blot indtaste din Lockin kode!
Avatar billede INK Ekspert
20. maj 2024 - 18:37 #6
Prøv lige at logge på din webmail. Hvis du ser dine mapper her, så er løsningen at opsætte din mail i Outlook som en IMAP mail.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. maj 2024 - 19:04 #7
Der er ingen mapper at se der.
Mapperne jeg ønsker kopieret til Outlook 2019 på min bærbare ligger på en lang liste i Outlook på min stationære. Efterhånden som tiden er gået har jeg oprettet nye mapper fra de respektive afsendere; f.eks. kommunen, gasforsyning, elforsyning, skat, fakturaer fra div. firmaer ............. listen er lang. Det er netop denne liste jeg ønsker kopieret over på min bærebare, men da det har kunnet lade sig gøre, må det kunne lykkes igen.
Jeg må se i øjnene, at jeg må have en IT mand til at kikke på problemet.
Jeg takker for jeres bidrag til en løsning.
Jeg melder ud når der er nyt i sagen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. maj 2024 - 13:39 #8
Tilbagemelding: Nu er problemet løst:-)
Jeg kontaktede et IT firma, der løste problemet via fjernsupport. Det tog cirka 25 minutter.
Nu er listen med alle modtagne mails kopieret til den bærbare, således at denne liste nu er på begge mine pc´ere.👍
Avatar billede INK Ekspert
21. maj 2024 - 14:20 #9
Joh, men du skal formentlig gemme begge steder, da de ikke synkroniseres 😀
Avatar billede puren Ekspert
21. maj 2024 - 17:49 #10
Hvad er løsningen?