Avatar billede HHA Professor
12. januar 2024 - 07:56 Der er 6 kommentarer

Teams åbne filer i skrivebordsapp

Hejsa,

Jeg kan i min Teams åbne fx Excel filer i skrivebordsappen (Excel) ved at klikke en gang på filen.
Mange af mine kollegaer har ikke denne mulighed for at indstille det som standard, at den skal åbne med skrivebordsappen.
De kan selvfølgelig højreklikke på filen, klikke på åbn og vælge skrivebordsappen, men det er da besværligt.
Hvordan kan det være og hvordan løser vi det?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2024 - 09:51 #1
Man kan normalt vælge at højreklik og åbn med skal gemmes til næste gang det ønskede udføres. Det er ikke det som dine kollegaer har glemt at gøre? Jeg bruger ikke selv teams så det er ud fra hukommelse jeg skrev mit indlæg.
Avatar billede HHA Professor
12. januar 2024 - 10:38 #2
Hej 220661,

Det er det jeg selv har gjort, men når vi gør det på de andres enheder, har de ikke muligheden for at vælge appen, kun teams eller browser.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2024 - 10:55 #3
er der forskel på hvilke Windows versioner i kører, og også på måden i bruger computeren? Admin eller user?
Avatar billede HHA Professor
12. januar 2024 - 11:42 #4
Vi har samme office pakke.
Jeg kører win 11 og her virker det.
Har en der kører win 11 og en win 10, der virker det ikke.
Avatar billede HHA Professor
12. januar 2024 - 11:58 #5
For ikke at det misforstås,
På min virker det med en win 11
Så er der en med win 11 og en med win 10, det virker ikke på nogen af maskinerne.
Avatar billede HHA Professor
19. februar 2024 - 17:12 #6
Har læst et sted på nettet at det er MS der har ændret på det.
Så når man får/bliver tvunget over i den nyere version, så mister man den finesse og kan kun få den i en større betalings version (den vi bruger er også en del af vores abonnement, men der findes en mere prof version)...