Avatar billede vuske Juniormester
09. december 2023 - 11:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Overførelser på pc

Kan man slette overførelser på pc uden problemer - de fylder en del snart
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. december 2023 - 11:47 #1
Du vil kunne overføre filerne til f.eks. en ekstern disk, eller hvis du har en en intern disk i din pc.
Nu skriver du ikke om der er tale om en stationær eller om der er tale om en bærbar. Er der tale om en bærbar er der sandsynligvis ikke fysisk plads til en ekstra HDD/SSD, men det vil der med stor sandsynligherd være i en stationær.

Se linket herunder:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1023111
Avatar billede vuske Juniormester
09. december 2023 - 12:31 #2
fint link du har sendt - jeg har prøvet med ccleaner men det sletter ikke overførsler men jeg kan se i dit link at jeg bare kan slette det hele, sådan forstår jeg det
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2023 - 12:38 #3
Program installations filer kan du slette når de er installeret. Pdf filer kan du kopiere over et andet sted du vil gemme dem
Avatar billede valby Ekspert
09. december 2023 - 13:23 #4
Men kun det, du selv har slæbt ind. Windows opdateringer kan man ikke bare slette.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. december 2023 - 14:09 #5
I søgefelt skriv: lager
Så kommer du til en menu der viser filer du kan slette. Overførsler/downloads er som udgangspunkt ikke markeret. Hvis du markerer og sletter forsvinder alle filer fra overførsler. Så hvis der er noget du vil gemme, skal det gøres først.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. december 2023 - 14:11 #6
I lager skal du i Midlertidige filer...
Avatar billede fase Professor
09. december 2023 - 16:28 #7
Hvis du skal gemme overførsler, kan du kopiere eller klippe filen til det sted på din harddisk, du ønsker. Hvis overfører med kopier og filen er på det sted, du ønsker kan du slette den i overførsler. det er nok en forsigtigper som mig der bruger kopier og bagefter sletter i overførsler, så du kan bruge klip og sæt ind på det sted, du ønsker.
De filer, du ikke skal bruge, sletter du bare.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2023 - 18:26 #8
Overførsler skal slettes med måde. Du får også typisk filer du henter ned fra EBoks der, og jeg tænker ikke du vil slette disse, da du vil gemme lokalt.
Jeg har selv flyttet min overførsel mappe til en større HDD så den ikke belaster SSD drevet.
Windows opdateringer kommer ikke normalt i overførsler med mindre man henter fra Update Kataloget fra Microsoft.
Installation filer  .iso til styresystemer lander der også, og de fylder meget, så enten skal de slettes når du har brugt dem, eller flytte dem over på et stort drev.