Avatar billede Vestbanditten Praktikant
10. november 2023 - 18:06 Der er 5 kommentarer

Prissættelse

Hej
Jeg sælger min computer da jeg ikke rigtig bruger den længere. Har bare lidt svært ved at sætte en pris på den da den har lidt år på bagen (6 år) og da jeg ikke har så meget forstand på stationere generelt.

Den indeholder:
Intel Core i7-7700K
Kaby Lake ASUS ROG STRIX Z270F GAMING MSI
GeForce® GTX 1080 Sea Hawk X
G.Skill Trident Z 16GB (2x8GB)
3000 MHz DDR4
shark Gaming Bloodpump 500W Bronze Certified
Kingston UV400 240GB SSD Seagate Barracuda 2TB 3,5" 7200 RPM ASUS PCE-N15 300Mbit Wireless PCI-E
Shark Gaming BloodFreezer bridge
Shark Gaming BloodFreezer 120

Nogen der kan hjælpe med at sætte en pris på denne?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2023 - 20:19 #1
Fra din købspris, så træk omgående momsen fra (dvs pris * 0,8)
Derefter træk 10% fra for hvert år - dvs hver gang du fra købsdatoen passerer et år, så gang prisen med 0,9
Kommer du under 500kr, så lad prisen stå der - nogen kan/vil altid betale lidt for skrot-værdien.
Avatar billede Vestbanditten Praktikant
10. november 2023 - 21:14 #2
Hej Claes,
Tak for svar.
Jeg gav 16.500 for den i sin tid.
Tænker du så stadig din beregning holder.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2023 - 10:22 #3
En i faml købte en tesla for 1½ år siden - den har pt tabt 150.000kr i værdi.

Men du finder måske en konfirmand, der gerne vil have en 'billig' pc til fx 9.000kr.
Avatar billede kurtba Ekspert
11. november 2023 - 23:06 #4
Jfr claes57 beregningsmetode, så tror jeg helt sikkert ikke, at den holder i dit tilfælde.
Så skulle den være 7000 kr. værd.
Jeg gik lige ind og så hos Topdata og fandt umiddelbart følgende
https://topdata.dk/shop/452-top-prime/13859-top-primeryzen-7500f16g-6000-ramrtx4060-8g1tb-ssd/
Som er væsentligt - væsentlig bedre end din - og alligevel billigere!.
Det er problemet med megen elektronik i dag. Toppen af poppen i dag er fortid i morgen, idet der sker så meget på det marked. Derfor opfordrer jeg også altid folk til at tænke sig nøje om ved computerkøb - behøver du absolut at have det nyeste udstyr, så skal du også vide, at det er den måde man hurtigst mister værdi.
Hvis du er heldig kan du måske få 2-2500 kr - set fra min stol.
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. november 2023 - 23:36 #5
Det er en 7 år gammel CPU - over 4000 er bondefangeri.