Avatar billede HHA Professor
13. september 2023 - 15:32 Der er 3 kommentarer

Indsætte billeder i word eller powerpoint

Hejsa,

Jeg har en del billeder jeg vil sætte ind i fx Word eller Powerpoint.
Andre programmer kunne også være en mulighed.
Det skal bare kunne gemmes som PDF til sidst.

Det jeg søger er hvordan får jeg lavet 4 felter på en side, hvor jeg kan trække billeder over en efter en og de så tilpasser sig størrelsen på rammen?

Nogen der kan hjælpe mig på vej?
Avatar billede falster Ekspert
13. september 2023 - 23:30 #1
En enkel måde kunne være at vælge 4 billeder (på én gang) i Stifinder, højreklikke, vælge Udskriv, indstil til 4 stk. pr. side (og sæt evt. papirstørrelse) og vælg som printer f.eks. Microsoft Print to PDF.

Ovenstående er dog kun smart ved ens billeddimensioner og retning.
Avatar billede HHA Professor
14. september 2023 - 07:09 #2
#1 falster,
Det kunne selvfølgelig være en løsning.
Havde dog håbet på en mere automatisk løsning og hvor jeg så kunne skrive en bitte tekst på siden også.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
14. september 2023 - 07:18 #3
I Word kan Du lave siderne med 2 spalter. Ved at trække og slippe billederne på siden lægger de sig indenfor spalternes "rammer"/bredde. Hvis det ser fjollet ud kan Du lege med spaltebredde og evt. sidens marginers bredde og højde.

Efter hvert billede kan Du derefter tilføje tekster eller rotere den så de passer til dig.