Avatar billede follmann Novice
11. august 2023 - 13:58 Der er 4 kommentarer

live.com er blokeret af windows

Når jeg fra min arbejds pc, med nyinstalleret win11 går på outlook.dk og trykker login, så får jeg følgende fejl:
--
Der kan ikke oprettes forbindelse til dette websitelogin.live.com nægtede at oprette forbindelse.
Prøv at:

Tjekke din forbindelse
Tjekke din proxy og din firewall
ERR_CONNECTION_REFUSED
--
Vi er flere kolleger, som har samme problem, når de forsøger at logge på en Microsoft online mailkonto.

Gør jeg det samme fra en Win10 computer eller chromebook, på samme netværk, så er der ingen problem. Derfor "læser" jeg det som værende en win11 ting.

IT afdelingen  siger, at de ikke har lavet noget på deres firewall, som skulle gøre dette.

Nogen der har en ide?
Avatar billede puren Ekspert
11. august 2023 - 21:20 #1
ERR_CONNECTION_REFUSED

det lyder til at det er den anden ende der ikke vil samarbejde så uden at vide mere om det ville mit råd være prøv igen senere
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2023 - 20:16 #2
Det kunne tænkes, at der bliver benyttet forkerte adresser?

Der er ikke noget der hedder "live.com", det kunne være anledningen til at det ikke virker som det skal.

Det eneste jeg kan komme i tanke om er:
Microsoft Outlook
https://outlook.live.com/owa

Virker dette indlæg, så er det bare med at huske, "outlook" derefter ".live.com" 🤣
Avatar billede puren Ekspert
12. august 2023 - 22:05 #3
#2 jeg finder et record
https://ibb.co/HnJjWsS
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2023 - 19:33 #4
Ja, dette bliver omdiregeret til som sagt:

https://outlook.live.com/