Avatar billede Mbisander Novice
03. august 2023 - 15:55 Der er 2 kommentarer

Spam/phishing i mailboks

Kære kloge hoveder

Jeg er ved at blive sindssyg af, at mit mailboks går fuldstænding amok med spam-mails. Løbende har jeg prøvet at blokere afsender for at forhindre nye mail, men det lader overhovedet ikke at virker. Når jeg sletter min spammails, så får jeg præcis samtidig to eller tre nye. Det står så slemt til, at jeg nu overvejer, at slette den mail jeg har haft gennem 15 år. Derfor håber jeg nu, at der findes en herinde, som kan komme med en løsning herpå.

Her kan I se, hvordan min mailbakke ser ud: https://ibb.co/1GndggK

Dbh Marcus
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2023 - 16:02 #1
Hvis du bruger et program/app og ikke bare en webmail til at logge ind via browser, så se i program/app, om der er en mulighed for at den tømmer 'spam' mappe ved start af program/app
Tjek også, om din mail-udbyder har en mere hårdhændet indstilling for at afvise spam.
03. august 2023 - 18:09 #2
Du må ikke klikke unsubscribe eller på nogen anden måde svare på dem, så bekræfter du bare din mail addresse er aktiv.
Bare slet dem som #1 foreslår

Hvis det er seriøse firmaer kan du afmelde

Det tager lidt tid at slippe ud af fælden. men med lidt tålmodighed dør det.
At skifte mail tager langtid, fordi meget er bundet op i mod din mail.