Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
03. maj 2023 - 12:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mobil Telefonen skal vel være en ny model ? (Sirenes i dag 3. 5. 2023)

Min Samsung, Galaxy S 7 =
Sagde ikke en lyd kl. 12:00 Dut = Sirene-afprøvning.
*
Men :
Mobil Telefonen skal vel være en ny model ?
For at give lyd = (Sirene i dag 3. 5. 2023).
*
Eller skal man Installere en App ?

God Onsdag fra Jørn *
Avatar billede ebea Ekspert
03. maj 2023 - 13:19 #1
https://www.brs.dk/da/nyheder/2023/sirenen/
Det var lidt af svaret. Hvad nyere modeller dækker over, er ikke til at se.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2023 - 13:29 #2
For Android gælder at der selv i de nyeste versioner kan være lavet begrænsninger/benspænd af producenten af hardwaren.

Android fra v4 og frem kan MÅSKE fungere...
Android fra v6 og frem kan SANDSYNLIGVIS fungere...
Android fra v11 og frem kan FORMENTLIGT fungere... :-D

Men du kan indberette din mobil model og android version her:
https://www.sirenen.dk/tjek-din-mobil
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. maj 2023 - 14:34 #3
Har du haft den slukket så du skal indtaste en kode password for at åbne den?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
03. maj 2023 - 15:49 #4
Tak, jeg kigger på det ,,,

poko1 :

Jeg slukker altid om natten og tænder om morgenen med kode
Avatar billede puren Ekspert
03. maj 2023 - 15:56 #5
ingen app

en side til at se hvornår sin mobil udkom og hvad android vers. der er til den som f.eks. SGS7 https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s7-7821.php
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2023 - 16:22 #6
Jeg har en Samsung J5 med Android 9 og fik ikke alarm.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
03. maj 2023 - 18:01 #7
Tak for jeres svar -
Intet Sirene lyd på Mobilen - Men 3 gange test over Vesterbrogade, København V.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2023 - 18:08 #8
Jeg formoder da også de sirener vi kender vil tude hbis uheld er ude. Jeg køber ikke en ny mobil for at få den sirene.
Avatar billede frem-ad Professor
03. maj 2023 - 18:21 #9
På arbejdet til frokost ved det bord sad vi 9 mennesker 8 af vores privat telefoner begyndte og hyle (min privater er med android 12), men ingen af vores arbejdstelefoner begyndte, der har jeg iPhone 8 det er der del andre der også har samt nogle Samsung Xcover
Avatar billede valby Ekspert
03. maj 2023 - 20:06 #10
#6
Jeg har en Doro 8080 med Android 9, og jeg fik alarmen, så noget andet må kunne gøre sig gældende, eller hvad ?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2023 - 20:51 #11
#10 Sikkert.
Men der er nu ikke noget jeg tænker vil bruge så meget tid på.
Jeg har ikke gennemgået telefonens indstillinger for at finde ud af hvorfor.
Avatar billede valby Ekspert
03. maj 2023 - 21:26 #12
#11
Nej det forstår jeg godt, det er det næppe heller værd :-)