Avatar billede lurup Ekspert
18. april 2023 - 10:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

gratis app til at lave pdf filer ( iphone)

Hej

Findes der noget godt gratis app til at lave en bon eller regning i papir form om til en PDF fil med sin iphone ?

Allan
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. april 2023 - 10:51 #1
Der findes mange "doc scannere" - personligt har jeg i 15 år brugt https://apps.apple.com/us/app/mdscan-lite/id1607957574 - dog i den professionelle udgave på Android.

Men her tager du foto af kvittering - retter evt. for perspektiv, og lægger evt. et filter på for at optimere billedet. Og så kan du slutte med at "dele" kvitteringen som PDF via en valgfri app...
Avatar billede Richard Thune Forsker
18. april 2023 - 12:10 #2
Du behøver ikke et ekstra program. Åben arkiver, gå ind i den mappe hvor du vil have pdf'en, klik på cirklen med 3 prikker indeni, vælg scan dokumenter og brug kameraet til at scanne dine dokumenter. Det burde komme af sig selv, men bare som en bemærkning, du kan scanne mere end en side til samme dokument.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. april 2023 - 13:44 #3
tillæg til #2 - når billeder er taget (og evt justeret), så husk at trykke på 'Gem' inden du forlader app.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2023 - 14:40 #4
Ja, det kunne tænkes, hvis det er formål med kvittering scan, kunne det tænkes, at spørge om din bank ikke kan lave en Bank app med skan kvittering, så man kan tage billede af kvittering.

Andre banke, især visse udenlandske banker og som har mest arbejde involveret med freelance og selvstændige banker har disse features, så du bare kan tage billede og ligge kvittering på den bank du tilhører med, så det også kan medregnes beskatning m.v.

Som alternativ kvittering skanner som ikke stammer fra banken, som du kan benytte er fra Adobe med Adobe Scanner:

https://www.adobe.com/acrobat/mobile/scanner-app.html

1 Google Play: Adobe Scanner
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.scan.android&pli=1

2 App Store: Adobe Scanner
https://apps.apple.com/us/app/adobe-scan-pdf-ocr-scanner/id1199564834
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2023 - 14:40 #5
Jeg hopper af her 🙂