Avatar billede Marc Friis Praktikant
14. april 2023 - 16:25 Der er 3 kommentarer

Problemer med at opsætte mail med outlook 365 microsoft til virksomheder

jeg vil gerne opsætte vores mail system over microsoft, har haft i forvejen one.com, men har skiftet til vores leverandør som har lavet vores hjemmeside, men de tilbyder ikke mail, så nu vil jeg at alle vores mail gå over microsoft 365. Hvad må vi gør?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2023 - 16:41 #1
Her er en trinvis vejledning til at opsætte en mailkonto i Microsoft 365 (tidligere kendt som Office 365) til din virksomhed:

Trin 1: Tilmeld dig til et Microsoft 365-abonnement
Hvis du ikke allerede har et Microsoft 365-abonnement, skal du tilmelde dig et passende abonnement baseret på dine virksomhedsbehov. Du kan gøre dette på Microsofts officielle hjemmeside.

Trin 2: Opret en mailkonto i Microsoft 365
Når du er tilmeldt et Microsoft 365-abonnement, skal du logge ind på din Microsoft 365-administrationskonto og gå til "Brugere" eller "Indstillinger" (afhængigt af din kontoindstilling). Klik på "Tilføj en bruger" eller "Tilføj en mailkonto" og følg de anvisninger, der vises på skærmen for at oprette en ny mailkonto til din virksomhed.

Trin 3: Konfigurer DNS-indstillingerne
For at kunne sende og modtage mails via Microsoft 365 skal du konfigurere dine DNS-indstillinger korrekt. Dette indebærer normalt at tilføje MX-poste til din domæneopsætning, som angivet af Microsoft 365. Du kan finde detaljerede oplysninger om, hvordan du konfigurerer dine DNS-indstillinger på Microsofts officielle hjemmeside eller kontakte din domænehostingudbyder for hjælp.

Trin 4: Opsæt mailklienten
Nu kan du konfigurere din mailklient (f.eks. Outlook) til at bruge din Microsoft 365-mailkonto. Du kan vælge mellem forskellige metoder, såsom at opsætte din mailklient manuelt ved hjælp af de nødvendige indstillinger eller bruge den automatiske opsætningsvejledning fra Microsoft 365. Du kan finde detaljerede instruktioner til dette på Microsofts officielle hjemmeside eller kontakte Microsofts kundesupport for hjælp.

Trin 5: Overfør dine eksisterende mails og kontakter
Hvis du ønsker at overføre dine eksisterende mails og kontakter fra din gamle mailudbyder (f.eks. One.com) til din nye Microsoft 365-mailkonto, kan du følge Microsofts vejledning om, hvordan du kan importere mails og kontakter fra en anden mailkonto.

Det er vigtigt at bemærke, at det kan tage nogen tid at få alle dine mails og indstillinger konfigureret korrekt og overført til din nye Microsoft 365-mailkonto. Hvis du støder på problemer under processen, anbefales det at kontakte Microsofts kundesupport eller din IT-administrator for yderligere assistance.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2023 - 16:44 #2
Andre kilder som du kan tage eksempler på?

Ja, du kan opsætte din mail med Outlook 365 Microsoft til din virksomhed. Her er nogle trin, du kan følge:

1. Åbn Start-menuen, søg efter Outlook og vælg det.
2. Indtast din Microsoft 365 e-mail-adresse og vælg Forbind.
3. Indtast eventuelle yderligere e-mail-adresser, som du vil bruge, f.eks. din tidligere eller personlige e-mail-adresse, og vælg Næste.
4. Hvis du bliver bedt om det, skal du indtaste en adgangskode og derefter vælge Log på.
5. Når alle dine konti er blevet tilføjet, skal du vælge, om du vil opsætte Outlook Mobile nu eller vente til senere.
6. Vælg Udført.

Det kan tage flere minutter for Outlook at downloade din e-mail og andre data. Nu kan du se e-mail for de konti, du har tilføjet. Du kan også se din kalender, kontakter og opgaver¹.

Hvis du har brug for mere hjælp, kan du se disse links:

- Flyt din gamle e-mail, kalendere og kontakter til Microsoft 365¹
- Opsæt Outlook for Microsoft 365 til virksomhedens e-mail²
- Opsæt mobile enheder til Microsoft 365 for virksomhedsbrugere²
- Brug avanceret opsætning til at tilføje en POP- eller IMAP-e-mail-konto i Outlook til Windows³

Jeg håber, dette var nyttigt for dig. 😊

Kilder:
1) Set up and use Outlook - Microsoft Support.
https://support.microsoft.com/en-us/office/set-up-and-use-outlook-4636f361-d5e3-4a87-9cd4-382858de55fa

(2) Add an email account to Outlook - Microsoft Support.
https://support.microsoft.com/en-us/office/add-an-email-account-to-outlook-6e27792a-9267-4aa4-8bb6-c84ef146101b

(3) Set up Office 365 email in Outlook and Import Gmail - Microsoft Support.
https://support.microsoft.com/en-us/office/set-up-office-365-email-in-outlook-and-import-gmail-54664af6-7f32-450a-a5a7-927f23756f15

(4) Office 365: Setting up Email for Desktop - Bluehost.
https://www.bluehost.com/hosting/help/office-365-desktop

(5) How to Set Up Email Hosting with Microsoft Office 365.
https://hostadvice.com/how-to/web-hosting/email/how-to-set-up-email-hosting-with-microsoft-office-365/
Avatar billede ebea Ekspert
14. april 2023 - 17:06 #3
Microsoft365 giver i sig selv, ikke mulighed for at hoste mails.
Så det korte svar til dit spørgsmål "....Hvad må vi gør?" er at du skal have fundet et sted som kan hoste jeres mails.
Hvorfor ikke blive hos one.com og evt. oprette et domæne hvis du/i vil bruge dette som  mail navn. F.eks.  firma@jeresdomæne.dk eller firma@jeresdomæne.com