Avatar billede Victor Praktikant
12. februar 2023 - 16:11 Der er 2 kommentarer

Skal jeg købe den?

Jeg overvejer at købe en computer, som jeg gerne vil vide om er god nok i forhold til prisen, om den kan holde til nogle af de spil der kræver mest og om den kan holde til VR. Hvis ikke i synes den er god nok, gad jeg også at høre, om der er en anden pc i kan anbefale i stedet for. Den skal helst være i den samme prisklasse.
Computeren er i linket herunder:
https://www.fcomputer.dk/pc-system/c1520410?clientcfg=6dbb1b
Avatar billede puren Ekspert
12. februar 2023 - 17:28 #1
hvad er det for nogle spil du tænker på??

tænk på at VR er jo 2 skærme som dit grafikkort skal drive..

dog havde jeg lavet lidt ændringer på det build,,  det hele her https://www.fcomputer.dk/pc-system/c1520410?clientcfg=6dbb1b

jeg har taget en bedre og mere støjsvag CPU køler så jeg ikke skal høre på min computer når jeg skal lavet noget simplet i excel eller andet mit valg ville være en fra Noctua der er lidt med stil her også men kig på airflow (3m/H) vs støj/larm (db)

så har jeg taget ram i 2x8gb i stedet for 1x16GB så de kan køre dual channel i stedet for kun single, alt efter hvor mange penge man har kunne man jo slå et slag for 2x16GB på der var 32GB i alt

havde skrottet der der toshiba disk og taget en 2TB samsung nvme

så har jeg skiftet PSU ud med 850w den mere pris er så lille

så har jeg handlet min windows nøgle hos https://www.productkeys.dk/ det er en genbrugs nøgle men det ser ikke ud at MS gør noget ved det mange der handler der

så har jeg skiftet kabinet så jeg ikke skal se på fedt fingre og havde en flaske glasrens til at stå ved siden af min computer

Kabinetblæsere tilbage til at jeg gider ikke høre på min computer der lyder som en jetmotor så valgt en Noctua blæser i stedet
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2023 - 17:41 #2
Det kan du da godt, og er stort set indstilleligt til forskellige resolutioner og egenskaber:
https://youtu.be/zzs720LMsSs

Se ved slutningen og anbefalinger vil blive nævnt.