Avatar billede dkhb Mester
01. februar 2023 - 11:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opslag med billeder

Jeg har et regneark, hvor jeg har tastet en masse oplysninger om vores medarbejdere. løn nr. navn, fødselsdato, telefon, mail osv. Jeg har også en kollonde hvor jeg har låst et protræt billede til cellen.

I et af de efterfølgende ark ønsker jeg at trække oplysningerne: løn nr, navn, telefon nr. og billede.
Jeg bruger XOPSLAG i de andre kolloner uden problem.

Hvilken formel skal jeg bruge for at få billedet trukket med?
Avatar billede ebea Ekspert
01. februar 2023 - 12:51 #1
Du skal linke hvert billede til en celle. Så kan du lave din xopslag på samme måde som med dine andre data.
Du skal tilpasse hver celle, til det enkelte billede (str. skal passe ind i cellen).
Avatar billede dkhb Mester
01. februar 2023 - 13:03 #2
Skal jeg indsætte et link i mit dataark til billedet? Eller hvad mener du med linke til hvert billede?
Hvis jeg gør det er det kun selve linket der kommer op mit opsamlingsark.
Avatar billede ebea Ekspert
01. februar 2023 - 13:43 #3
#2 - Det er lidt svært at forklare, nøjagtigt. Men jeg vil lave et eks. og så uploade det lidt senere.
Så kan du se hvordan det virker.
Avatar billede ebea Ekspert
01. februar 2023 - 14:41 #4
#3 - I tillæg til #2, så fandt jeg faktisk en side, hvor du kan hente et glimrende eks. med billeder, og fil til at downloade (så sparer jeg arbejdet).

https://chandoo.org/wp/excel-image-lookup/