Avatar billede Lars Mester
09. november 2022 - 15:06 Der er 4 kommentarer

Samle data

Hej
Er det muligt via VBA at samle data fra ark således:

Område på alle ark er: A&6:G&15

Fane 1 har navnet: Lørdag 22 okt
Fane 2 har navnet: Lørdag 5 nov  - skal samle Fane 1 + 2
Fane 3 har navnet: Lørdag 27 nov - skal samle Fane 1 + 2 + 3
og ved ny fane: onsdag 29 dec - skal samles Fane 1+2+3+4

er det muligt og hvordan ?

Vh. Lars
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2022 - 16:23 #1
Hvis du har sum af x antal faner i A6:G15, så skal du jo have den enkelte fanes data et andet sted - hvor?
Avatar billede Lars Mester
09. november 2022 - 16:33 #2
Det er jo netop det :-)  data skal samles (konsolideres) på et ark/fane - men det er kun summer for arket og forangående ark der skal fremgå af det enkelte ark....
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2022 - 18:50 #3
Du må have nogle skjulte linjer med dagens indtastning (fx A106:G15) som så adderes til de foranliggende faneblade, og vises i A6:G15

Du vil evt kunne gøre det ved at have en formular (popup-felt) svarende til A6:G15, som der indtastes i, og så ved klik på [OK] tager den tidligere faner og det indtastede og placerer det i A6:G15. Så vil der også kunne rettes i data, hvis makro kunne se, at der var data i området i forvejen, og trække de foregående faners data fra, og så vise den aktuelle fanes data. Det er noget ud over mine evner, men det er muligt, og der skal i givet fald genberegnes for alle efterfølgende faner til makro møder en fane uden data.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. november 2022 - 20:25 #4
Er det en betingelse, at det skal være VBA?
Og i øvrigt ville det være lettere at hjælpe hvis du uploadede en fil til Dropbox med eksempeldata.