18. oktober 2022 - 12:48Der er
3 kommentarer og 1 løsning
Oprettelse af excel ark der automatisk retter flere ark.
Jeg har op til flere excel filer med forskellige oplysninger på medarbejdere, og biler. Disse filer ønsker jeg at samle i en fil, så jeg kun skal rette et sted.
Tænker jeg vil lave et ark med alle oplysninger, navn, adresse, tlf, mail, ansættelses år, fødselsdag, bil nr., bil str. og ansættelsesdepot osv.
Efterfølgende vil jeg lave de forskellige ark der skal hente oplysninger fra ark 1, så jeg har et ark med navn og fødselsdato og ansættelsesdato, et ark med navn og adresser, et med navn og biler og et med oversigt over bilerne.
Der sal være plads til at jeg kan tilføje nye medarbejdere .
Jeg ønsker at hvis, jeg ændre så en medarbejder kører en anden bil i ark 1, ændres det automatisk i de efterfølgende.
Er det LOPSLAG jeg skal bruge? Eller er der en nemmere bedre måde jeg kan gribe det an?
lopslag, eller den nye xopslag er glimrende til formålet, du skal bare huske på at den først opdaterer når du åbner det ark der skal opdatere, ligesom Excel ofte spørger om man vil opdatere, så især ikke erfarne brugere af Excel får tit set på forkerte data.
Opslag har den fordel at den kan opdatere selvom kilden ikke er åben, modsat f.eks. sum.hvis og lignende formler.
Hvis det er bestemte celler og du ikke ændrer på rækken (altså at Peter med en Mazda altid står i række fem) så kan du reelt bare bruge en direkte henvisning af cellen.
kim1a tak for hjælpen, det virker jo fantastisk. hvordan får jeg den til at returner fødselsdatoer? Jeg har skrevet datoen 12-12-1995, når det returneres bliver det som et tal.
Du skal formattere cellen som en dato - evt. ved at bruge custom.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.