Avatar billede valby Ekspert
10. oktober 2022 - 18:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Blue-ray afspiller.

Findes der en gratis eller billig Blue-ray afspiller?
Jeg bruger Leawo afspilleren, og den er også udmærket. Men som freeware har den en alvorlig hage. Når man trykker på pause, dukker der en stor, animeret reklame op, med opfordringen til at købe programmet.
Men prisen er Kr. 460, og det finder jeg er temmelig dyrt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. oktober 2022 - 19:59 #1
Jeg tror faktisk at det bliver svært at finde software der er gratis (freeware) for producenterne gør alt muligt for at lokke potentielle brugere til at købe deres programmer (i dyre domme) Man kan også komme ud for et program, der gratis kan downloades i købeversionen, men her er det kun i en kort periode, så skal man have skillingerne op, og betale hvis man fortsat ønsker at have programmet i fuld version.
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2022 - 20:17 #2
Har du læst det her:

https://videobyte.cc/play-blu-ray-with-vlc-media-player/

Men, læg mærke til denne del af teksten:

(i)Now you may be aware that you need a great deal of patience to get these two key files downloaded and put them in exactly the right place, for they are keys to supporting Blu-ray playback on VLC. However, as VLC is a totally non-profit organization, these necessary files would not be updated constantly. Therefore, they could not deal with the frequently updated blu-ray protection technology from publishers.

Quick solution: Download the latest version of VideoByte Blu-ray Player and enjoy any of your Blu-ray movies now!(/i)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2022 - 00:09 #3
https://www.videolan.org/vlc/

https://apps.microsoft.com/store/detail/vlc/XPDM1ZW6815MQM?hl=en-us&gl=us

Dette er meget udbredt og gratis, benytter den selv: VLC media player
Avatar billede valby Ekspert
11. oktober 2022 - 11:05 #4
Mange tak for jeres indslag, jeg ser på dem senere i dag,😊
Avatar billede eurositi Ekspert
11. oktober 2022 - 12:44 #5
Endelig er der MakeMKV, som kan dekryptere OG kopiere videoen til din harddisk. Men en Blu-ray film vil fylde temmelig meget, så med denne løsning, skal du enten ha' masser af diskplads - eller komprimere videoen med f.eks. programmet Handbrake bagefter.
Avatar billede valby Ekspert
11. oktober 2022 - 19:54 #6
#2
"Now you may be aware that you need a great deal of patience "
Det er virkeligt et problem for mig :-)
Avatar billede valby Ekspert
11. oktober 2022 - 19:59 #7
Jeg er enig i, at VLC er et godt program, ligesom SM player, men det går desværre ikke med Blue-ray. Men jeg må indrømme, at min tålmodighed burde være større.
Avatar billede kurtba Ekspert
11. oktober 2022 - 22:57 #8
Her er lidt forslag
https://www.appgeeker.com/bluray/top-6-blu-ray-player-software-for-windows-10.html#:~:text=6%20Best%20Free%20Blu-ray%20Players%20for%20Windows%2010,PotPlayer%20...%206%206%3A%20Aurora%20Blu-ray%20Player%20
Jeg er ret sikker på, at jeg selv på et tidspunkt har brugt Potplayer, som er et af de programmer, som nævnes.
Avatar billede valby Ekspert
12. oktober 2022 - 02:32 #9
Når jeg sætter en skive i afspilleren, bliver den straks fundet af VLC, men den kan ikke vise filmen.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2022 - 03:19 #10
Det andet link ser ud til at være blokkeret og når man tilgår dette, kan man ikke hente den første fil. Finder lige andet tråde
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2022 - 12:56 #11
Der var en tråde omkring dette med Bluray problem og løsninger findes:

1. undersøgelse, de har opdateret det i slutningen af September.
https://forum.doom9.org/showthread.php?t=176924

2. undersøgelse, der var også bruger der har oprettet en tråde omkring Bluray problem
https://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=14&t=160005&p=531350&hilit=Bluray#p531350

-Bunden med titlen:
Re: On opening BluRay, VLC either won't detect Java or crash when detecting it
Postby dalmarla » 17 Sep 2022 18:59

Kommenteret:
"I came across this problem when first installing java which was the current version 341 while VLC was version 3.0.12. In attempt to fix I updated VLC to current 3.0.17 but that didn't help. Finally got version 3.0.18-rc which does the job."

Prøv venligst seneste test omkring Bluray problem med "VLC 3.0.18-rc".

Windows VLC 3.0.18-rc 64-bit
https://download.videolan.org/pub/videolan/testing/vlc-3.0.18-rc/win64/vlc-3.0.18-rc-win64.exe

Windows VLC 3.0.18-rc 86-bit
https://download.videolan.org/pub/videolan/testing/vlc-3.0.18-rc/win32/vlc-3.0.18-rc-win32.exe

Lad os vide, om det virker for dig også.
Avatar billede valby Ekspert
13. oktober 2022 - 14:18 #12
#11
Du er dog et utroligt flittig menneske:-)
Jeg har ikke fået VLC til at virke, men jeg må indrømme, at jeg ikke har fået læst alt det du har foreslået. Jeg magter det ikke. Jeg er 83 år, og har svært ved at læse.
Men jeg sætter selvfølgelig pris på din hjælpsomhed, jeg vidste bare ikke, at det kunne være så svært.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2022 - 14:59 #13
Tryk blot på dette link, det vil hente den udgave som teste med Bluray problem.
-Der er allerede nogen som har kommenteret, at dette udgave hjalp og virker.

https://download.videolan.org/pub/videolan/testing/vlc-3.0.18-rc/win64/vlc-3.0.18-rc-win64.exe
Avatar billede valby Ekspert
13. oktober 2022 - 15:12 #14
Det forandrede desværre ikke noget. Men er det ikke den samme, som jeg installerede fra #11 ?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2022 - 15:23 #15
Første ved #11 er 64-bit og andet er 86-bit.
#13 er kun 64-bit.
Avatar billede valby Ekspert
13. oktober 2022 - 18:26 #16
OK:-)
Avatar billede valby Ekspert
14. oktober 2022 - 13:20 #17
Jeg opgiver at komme videre, men I skal allesammen have mange tak for jeres indsats og tålmodighed. 😊