Jeg har brug for en formel/tabel, der kan hjælpe mig med en optimering af samlet værdi af en timepris.
Pris A: 500 kr, indeks værdi 80% ( antal 100 ) Pris B: 400 kr indeks værdi 15% ( antal 20 ) Pris C: 200 kr indeks værdi 5% ( antal 5 ) Dette vil give en indekseret pris på 330 kr
I dette tilfælde, vil den samlede pris blive: 41250 kr.
Min ide er at ændre priserne, så jeg kan få mest muligt samlet pris, i forhold til, hvad jeg havde tænkt mig, den indekserede pris skulle være. mvh Johnny
Udgangspunktet er: 500*80% 400*15% 200*5% Som så lægges sammen. Dette er her 470,- kr. Det er den pris, jeg skal vurdere om er rigtig til det, jeg skal bruge den til.
Jeg kan godt disse formler. Min mening er, at jeg ville kunne se, f.eks. i et regneark, hvor det er mest optimalt. Altså udregnede felter, der kunne indikere, f.eks. med en kurve eller andet, hvor det mest optimale er. Hvis jeg ændre på priserne, vil det ændre på den indekserede pris hele tiden.
Jeg kunne måske tænke mig en indekseret pris på 523 kr, og vil så sætte priserne op og ned til jeg fandt det optimale. Dette ville jeg gerne kunne aflæse i en tabel f.eks.
Ud fra denne pris, kan jeg beregne den samlede pris.
Hvad er den optimale pris? Jeg mener, hvis der ikke er nogle "regler" for hvordan antallet falder, når prisen stiger, så er den optimale pris uendelig høj.
Det er en gefühl sag. Jeg vælger en løsning, der kan give mest på årsbasis. Jeg kan godt forstå, det er svært at forklare... Jeg vil simpelthen køre op og ned med forskellige priser, for at se, hvad der er mest optimalt i forhold til, at jeg kan få "solgt" til en given pris. Det kan være A bliver højere B højere C f.eks. 1 kr
Hvis du har en sammenhæng mellem priser og salg, så kan excel hjælpe. Hvis hvis du ved hvor meget salget falder, når prisen stiger, så giver det ingen mening.
Hvis du ikke ved hvor meget salget falder, når prisen stiger, så giver det ingen mening.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.