Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2022 - 11:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Google vindue popper op ved start af Outlook 2019

Jeg er løbet ind i et møgirriterende problem.
Jeg ved ikke hvad jeg har lavet, men noget er der sket.
Nedenstående vindue popper op ved start af Outlook.

https://ibb.co/jwkdR0r

Styresystemet er Windows 10

Som det fremgår er der en Gmailkonto, men jeg har og en Web-mailkonto hos YouSee. Det er sidstnævnte jeg kommer ind på i Outlook, og normalt kun den jeg bruger, med ganske få undtagelser.
Kan nogen hjælpe mig med at få dette vindue til at gå væk, så vil det være en stor hjælp.
Hvorfor der skal være så meget bøvl med alle de konti man efterhånden skal have, fatter jeg ikke.
På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2022 - 12:24 #1
Kan det være noget med to trins bekræftelse på din GMail der kommer når Outlook  il hente mails?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2022 - 14:55 #2
Der har ingen problemer været indtil igår. Det er på min stationære pc med Windows 10 problemet viser sig. På den bærbare med Windows 11 er der ingen prpblemer.

Jeg tænkte på at det var mit antivirusprogram Norton 360 er drillede, fordi jeg var inde i dette, så dette afinstallerede jeg (midlertidigt) men uden held, for det forbandede vindue popper stadig op igen hvergang jeg åbner Outlook.😖
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2022 - 15:39 #3
Kan du på den stationære når du går ind på GMail se om du har aktiveret noget notifikation nå ny mail kommer i Gmail?
Måske den på en måde er gemt i dine cookies, og derfor det popper op?
Jeg bruger ikke selv Outlook til at hente mine mails.
Begge udbydere (Yousee og Gmail) kører som rent webmail på min pc. Får aldrig popup.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2022 - 16:59 #4
Nej der er ikke noget aktiveret. Jeg tænkte på at det bedste måske var at slette min Google-konto, derfor gik jeg ind på YouTube, og fandt der en video der på dansk viste hvordan man gør dette.
Det var måske nok at skyde "gråspurve med kanoner" men min Gmail-konto bruges faktisk kun til at modtage mail fra eksperten, pga. adskillige afbrydelser i modtagelsen af fra enne afsender via YouSee´s webmail.
Efter at Google-kontoen var slettet, åbnede jeg Outlook, men tro det eller ej, der kom sgu stadig det forbandede vindue op. Der er mulighed for at fortryde sletningen af Google-kontoen, så denne blev gendannet. Men problemet er der stadigt😖
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2022 - 17:04 #5
System gendannelse til før du fik problemet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2022 - 17:09 #6
Det er værd at prøve!
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2022 - 18:35 #7
Det var ingen succes☹ Jeg har haft Google Chrome indstalleret samt Google Earth, men disse er nu afinstalleret, i håb om at det kunne hjælpe. Jeg har anvendt Revo uninstaller til at fjerne de sidste rester med.
Efter afinstalationen åbnede jeg Outlook, og igen poppede det forbandede vindue op.
Jeg havde ellers regnet med at nu ville problemet være løst.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2022 - 19:30 #8
Grundet til tvungen totrins-godkendelse, skal du nok vær opmærksom på, hvor du kan indsætte flueben, husk på denne eller husk dette enhed eller andet for at slippe af med den.

Eller du kunne undersøge længere nede på dette tråde fra Sikkerhed på Dine enheder eller fra Tredjepart apps?

https://myaccount.google.com/security

Held og lykke, hopper af tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2022 - 22:29 #9
Jeg bruger Edge og henter mail fra Gmail over denne. Kan huske jeg på et tidspunkt satte Edge til at slette alt historik når browser lukkede. Da jeg så åbnede igen og gik på mail så poppede en boks op på min skærm at em besked vsr sendt til min galaxy telefon med en bekræftelse på om det var mig der loggede på. Det gjorde den hver gang selvom jeg tjekkede at jeg ikke behøvede at gøre det fra denne enhed der var kendt af Google.  Som jeg husker det ændrede jeg på hvor meget der skulle slettes derinde.
Prøv evt at sætte Edge til at huske al historik og se om du så slipper for boksen. Mener at Edge kan køre i baggrunden uden program er aktivt på skærmen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2022 - 21:15 #10
Problemet er løst. Jeg ved faktisk ikke hvordan det blev løst, så jeg kan ikke forflare det for andre hvis de skulle oplave det samme.