Avatar billede johnbr Seniormester
02. januar 2022 - 15:58 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Optage på ekstern harddisk

Hej med Jer
Jeg planlægger at købe et nyt fjernsyn, som har 2 tunere og har flg tunersystemer:
DVB-C, DVB-S2, DVB-T2
Jeg planlægger også at opsige mit tv abonnement og kun streame.

Er der nogle af ovennævnte tunersystemer hvormed man kan optage programmer, som streames?

Jeg har kig på dette tv:  https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/samsung-55-4k-neo-qled-tv-qe55qn90aatxxc/p-1152866/?q=SAMSUNG%20QE55QN90A
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2022 - 17:08 #1
Mit bud er nej det kan du ikke.
Stream og tuner et to forskellige måder at se tv på, og som jeg tænker det er, så er tuneren den der er koblet på optagedelen i tv.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2022 - 17:28 #2
Vi skal lige være enige om hvad de forskellige ting er.

DVB-C = KabelTV modtager
DVB-S2 = Satellit modtager
DVB-T2 = luft-antenne modtager

Ingen af ovenstående systemer kan benyttes til at streame TV - de kan kun benyttes til at modtage TV via abonnement eller gratiskanaler, sendt gennem de respektive teknologier.

Men alle ovenstående vil du sandsynligvis kunne optage på et TV med en PVR (Personal Video Recorder) - enten på en USB-stick eller harddisk. Men denne funktion er noget TV´et skal have indbygget, for at det kan lade sig gøre.

Men du kan IKKE optage ting du streamer. Og det giver heller ikke så stor mening - det ligger jo i forvejen "optaget" hos udbyderen... - med mindre du tænker på udsendelser med begrænset stream-tid...
Avatar billede johnbr Seniormester
02. januar 2022 - 18:50 #3
nej, det giver nok god nok mening at man ikke kan optage fra noget man streamer. Med 2 tunere har jeg været vant til, at vi kunne optage eet program, medens vi så et andet, men vi kan jo kun streame een ting af gangen!!! og det går ikke via tuneren.
Avatar billede johnbr Seniormester
03. januar 2022 - 09:57 #4
Min udfordring går udelukkende på streaming tv og jeg kan godt se udfordringen i at fortælle en optager hvilken stream den skal optage, når fjernsynet ikke er tændt.
Avatar billede puren Ekspert
03. januar 2022 - 10:09 #5
Det korte svar: nej
Det lange svar: neeeej, du vil lave en ubeskyttet kopi som du kan se igen og igen også selv og du opsiger dit abb hos Netflix det strider imod deres regler
Avatar billede johnbr Seniormester
03. januar 2022 - 10:24 #6
Tja, det var nu  i mere for at kunne optage ugentlige programmer som Hammerslag, Bolikøb i blinde, Landmand søger ??,  når vi ikke var hjemme og som min kone følger med i.

Jeg har ikke noget Netflix abb og kunne aldrig finde på at optage noget, som jeg kunne se igen og igen. Det ville da være for kedeligt.

Grundlæggende er jeg bare træt af at betale mere end kr. 600 hver måned for en masse programmer som jeg ikke ser, men som jeg er nødt til at have for at kunne se de få, som jeg bruger og inden nogen foreslår Frit valg, så er det en død sild.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2022 - 10:56 #7
DR tillader heller ikke at du gemmer deres optagelser - uanfægtet at der findes flere måder at gøre det på. Det er faktisk de færreste streaming-tjenester der tillader dig at gemme, med mindre du er aktiv abonnent.

Og jeg er heller ikke sikker på hvorfor? - mange programmer kan du jo se årevis efter de er udsendt på "flow-tv"...

Hammerslag: https://www.dr.dk/drtv/saeson/hammerslag_239673
Boligkøb i blinde - ser ud til at høre til på ViaFree´s platform: https://www.viafree.dk/programmer/underholdning/boligkob-i-blinde/saeson-5
Landmand søger kærlighed - ser ud til at høre til på TV2-Play, der IKKE er gratis: https://tv.tv2.dk/landmand-soeger-kaerlighed
Avatar billede johnbr Seniormester
03. januar 2022 - 11:10 #8
Ja, der findes nok en løsning på alt. Det er nok bare et spørgsmål om min magelighed:)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2022 - 11:49 #9
Vi har YouSee og der følger også adgang til YouSee-Appen - her kan du se programmer, som har været vist i TV (jeg tror op til en uge efter) - eller du kan optage programmer i Appen -  disse er så gemt i et år
Kræver dog et sted hvor du kan se det (SmartTV med yousee-app eller noget chromecast; AppleTV) - og at du har abonnement til de kanaler hvor udsendelsen sendes

Ved ikke om det er så noget du vil kigge på
(du kan selvfølgelig ogås streame fra de andre streamintjenester som ole_madsen skrev)
Avatar billede johnbr Seniormester
03. januar 2022 - 12:09 #10
Lige nu har jeg Stofa og Stofa appen, så jeg kan se alt det jeg vil og næsten hvornår, men problemet var jo, at jeg ikke har lyst til at betale for 60 kanaler,når det er de 20 jeg bruger. Yousee eller Stofa er jo ligegyldigt, når man ser programmer via tuner. Så kan man jo optage alt.
Spørgsmålet gik bare på optagelse af streaming og det er nok ikke muligt!!
Avatar billede edan super Novice
19. september 2022 - 09:08 #11
Till foldables arrive, there are two significant ways that smartphones can still significantly advance https://basketbros.online. The camera and the battery are the first.