Avatar billede skolevej321 Forsker
17. november 2021 - 20:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk i MacBook.

MacBook Pro 13, medio 2012.
Hvis jeg prøver at boote harddisk op, kommer jeg ikke helt ind!

Kan jeg få liv i den!

Jeg har en ssd disk som jeg har sat i maskinen. Når jeg starter Macbooken op kan jeg ikke se disken. Skal ssd disken formateres?

Kan jeg evt hente indholdet over fra Gl. Harddisk til ssd disk bagefter?

Hvordan får jeg tingene til at spille igen?
Avatar billede Anders Seniormester
17. november 2021 - 21:27 #1
Jeg er ikke sikker på hvad du mener. Du skal nok skrive nøjagtigt hvad den siger eller tage et billede af det.
Jeg forstår ikke om den er gået i stykker eller om du har sat en ny harddisk i din Mac og derefter undre dig over der ikke er noget på den?
Noget du kan prøve:
Start op med cmd+alt+r der skulle den gerne komme ind hvor du kan installere Mac osx igen.
Denne adapter kan du få din gamle harddisk ind på den nye:
https://mackabler.dk/25-harddisk-holder-usb-30-242.html
Avatar billede skolevej321 Forsker
18. november 2021 - 08:19 #2
Jeg prøver igen.
1.Når jeg booter mac booken op med oprindelig harddisk, så bliver den ved i
  processes indtil skærmbilledet med styresystem skal komme frem - den kommer
  ikke frem - den bliver bare stående med bjælken der indikerer hvor langt den er i
  processen.

2.Hvis jeg sætter et ssd drev i maskinen i håb om at reinstallerer maskinen så kommer
  den frem i processen hvor jeg skal vælge harddisk hvor styresystemet kopieres ned
  på.
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. november 2021 - 11:14 #3
Uden lige at være super Mac-ekspert, så lyder det for mig at se ikke som om den gamle HD nødvendigvis er defekt. Havde den været det, var du nok ikke nået så langt. Jeg tror mere du skal ud i at have fat i den reparationspartition, som ligger på mange mac's og så se om du kan reparere det styresystem, som ligger på harddisken. På min maskine, finder man denne reparationspartition ved at holde "Alt" inde når du starter maskinen op.
Avatar billede Anders Seniormester
18. november 2021 - 11:33 #4
Det lyder somom begge diske virker, men noget software er gået i stykker.
cmd+r ved opstart starter på disken (som jo nok har en fejl på sig)
cmd+alt+r starter på en disk på nettet som altid virker.