Avatar billede overgreat Forsker
09. november 2021 - 10:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

filtrering af 3d-plotdiagram - er det muligt?

Jeg har en tabel som leverer input til excel 3d-plotdiagram. Dette virker for samlet overblik over alle rækkerne i tabellen.

Men jeg håber der er en mulighed for at jeg kan filtrere disse data, så:

- plottet kun kommer med, under forudsætning af at kolonne b-værdi har en bestemt værdi (eks. at der i b-kolonnen er skrevet "økonomi")

Dette vil gøre at jeg kan sikre et overblik for hver af "grupperingerne".

Kan man gøre dette på en måde, eller er man låst til, at 3d-plotdiagrammet altid tager alle værdierne med fra tabellen?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. november 2021 - 16:58 #1
Kan du ikke lave en fil med et eksempel og så uploade filen til Dropbox og give et link til filen herinde?
Avatar billede overgreat Forsker
11. november 2021 - 15:08 #2
Tak for forslaget. Jeg fik den løst i dag.
Jeg endte med en løsning, hvor jeg lavede en supplerende tabel der var filtreret... denne kunne jeg så lave grafisk visning på baggrund af.