Avatar billede Boe Seniormester
02. oktober 2021 - 12:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

siderammer i PDF-print

Hej,

Jeg laver en folder og har gemt wordsider som pdf. Kan fint sætte rækkefølgen op og printe for/bagside så en enkelt a4 side kan foldes til en lille 4-sides a5-folder.
MEN - jeg bruger print 2 sider på 1 A4 side i printeropsætning og det betyder at jeg får en sideramme på hver af de to sider når der printes.

Hvor kan jeg fjerne den sideramme? i adopeacrobat pro - i printeropsætnining på selve printeren? Det driller....

venlig hilsen Britta
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2021 - 16:29 #1
I Word søger du på Sidekanter - og vælger Ingen
Om Adobe har noget lignende ved jeg ikke - men det er ikke noget, printeren finder på.
Avatar billede falster Ekspert
02. oktober 2021 - 17:50 #2
Hvis du udskriver fra Acrobat (Pro) og vælger "Flere" under "Tilpasning af .... osv." kan du afmarkere "Udskriv sideramme".

Som vist og omtalt her - gå ned til overskriften "Udskriv flere sider på ét ark" og se figuren

https://helpx.adobe.com/dk/acrobat/using/basic-pdf-printing-tasks.html
Avatar billede Boe Seniormester
05. oktober 2021 - 11:37 #3
Hej Falster,

Det ser rigtigt ud med din løsning - kan ikke tjekke i dag - men markerer hvis den er i hus. Jeg har ledt rigtigt mange ANDRE steder for den markering. Tak for hjælpen.