01. oktober 2021 - 16:41 Der er 3 kommentarer

Internetadgang

Jeg har haft bitdefender på min bærbare PC, og der fik jeg den besked, ( ved under, /opsætning), at min internetforbindelse fik jeg gennem en anden computer ?Dette består stadig, når jeg klikker på routeren og egenskaber,- ( jeg har nu Kaspersky installeret og ikke bitdefender)-.mit spørgsmål består .Men hvad betyder det, hvorfor skal jeg have internetadgang gennem en anden computer og ikke direkte fra routeren ( fibia trådløs wifii) ?
Avatar billede Peter Forsker
02. oktober 2021 - 15:45 #1
Det burde bestemt heller ikke være nødvendigt,
Kan du ikke trække et kabel direkte fra routeren til den anden computer
04. oktober 2021 - 00:40 #2
Hej Peter, tak for meget hurtig svar.
Så vidt jeg ved er to andre computere komplet til internettet, den ene trådløs, den anden kablet, MEN det er irrelevant for mig, da jeg ikke bruger disse, og de ikke er mine. Min egen er en bærbar, som jeg opnår forbindelse med via trådløst. Jeg har igen været inde og se på egenskaber i routeren på min egen bærbare, og der står ( denne forbindelse tillader, at du opretter forbindelse til internettet via. En delt forbindelse på en anden computer ).
Registrering af netværk og andre enheder på denne enhed( min egen bærbare) både privat og offentlig er slået til, men fil og printerdeling er slået fra. Jeg kan desuden heller ikke se min egen PC i mit netværk på min computer( nok bare en bagatel). Jeg er nok bare emsig, men jeg havde uautoriseret adgang sidste år, og dette er grunden til mine måske underlige spørgsmål.Og at jeg havde endnu engang uautoriseret adgang på min Facebook ( er sikret igen...igen, så længe det holder)
Med venlig hilsen Gigi
Avatar billede supportsiden Professor
14. oktober 2021 - 17:32 #3
Prøv at nulstille din netværksforbindelse
Aktiver Windows Firewall (hvis der ikke er FW i din AV - er der normalt ikke i gratis AV
Du skal kun være forbundet til Privat netværk
Kan du se i WiFi indstillinger på router at du er forbundet der ?
Opret dit eget SSID med WPA2 kryptering på routeren - og del det ikke med nogen
Brug to-faktor godkendelse på Facebook, Google og lignende steder, så er det meget svært at hacke.
Brug aldrig Facebook og Google til at logge på andet end - Facebook og Google (og de tjenester de selv leverer (Youtube, Messenger m.fl.)