Avatar billede omn Mester
30. august 2021 - 14:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ascending number generating in a query

How do I in a Query create a number (or a date), ascending for all record  selected.
Example:
If my query select 100 records - one column must show numbers from 1-100.
just like EXCEL where we see a number raised with 1 for every record in EXCEL.
Vh. OMN
Avatar billede terry Ekspert
30. august 2021 - 15:06 #1
You use count in a calculated field

EG:

(SELECT Count(*) from MyTable A where MyTable.Somefield < A.Somefield +1 AS CNT
Avatar billede terry Ekspert
30. august 2021 - 15:07 #2
Oops forgot a closing bracket
(SELECT Count(*) from MyTable A where MyTable.Somefield < A.Somefield) +1 AS CNT
Avatar billede Gustav Ekspert
30. august 2021 - 15:08 #3
You can use either record numbers or row numbers.
Read the full story at:
https://github.com/GustavBrock/VBA.RowNumbers