Avatar billede tingleff Praktikant
03. august 2021 - 12:22 Der er 1 kommentar

Netværk til koncerter

Hej alle

Jeg har brug for lidt råd om den bedste løsning for os når vi er ude og spille musik.

Mit ønske er at jeg vil lave et trådløst netværk således at vi kan have et setup hvor at vi kan have et lukket netværk mellem vores lydtårn og scenen. Og vi skal kunne connecte via wifi fra enheder på scenen og lydmanden ved mixeren skal også være connectet via wifi.
Så skal det være sådan at hvis vi vil streame live så skal vi på det pågældende spillested kunne trække et kabel fra stedets router ind til vores system som et slags WAN og derved har vi vores netværk uden andre kan logge på det.
Min tanke er at der opstilles en router ved lydmanden og evt et acces point på scenen og de 2 så snakker sammen... Eller er der en bedre løsning?

Håber det giver mening :-)

På forhånd tak :-)

Tingleff
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2021 - 13:24 #1
der er vel kabler fra lydmand til scenen i forvejen - så et mere ville ikke være det store, og det sikrer hastighed og kvalitet.