Avatar billede Tor4Every1 Juniormester
06. juli 2021 - 13:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning af tabel

Hej alle,

nogen der ved hvordan man kun udskriver det man har sorteret i en tabel,
og så dette samler sig på en side?

lige nu sortere jeg på navnet morten,

Han er på række,  4,12,25,42 og 54,

Hvis jeg printer dette bliver det smidt ud på 4 sider..  hvor der er 1 og 2 rækker på hver side.  i stedet for samlet alle sammen ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2021 - 14:28 #1
i stedet for sortering, så kan du evt lave en makro, der klapper alle rækker uden 'morten' sammen, og så udskrive. Du skal så lige åbne de andre rækker igen bagefter.
Avatar billede Tor4Every1 Juniormester
06. juli 2021 - 14:34 #2
Hej Claes,

Det kunne man selvfølgelig gøre problemet er, at jeg har mange forskellige navne som skal sorteres :)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2021 - 14:47 #3
makroen kunne spørge efter navn, klappe linjer samme, udskrive og åbne i et.
Avatar billede kim1a Ekspert
06. juli 2021 - 15:06 #4
Kunne ideen være en pivot hvor du så laver opdeling på faneblad?

Hos mig på Eng hedder det "Show report filter pages"
Avatar billede store-morten Ekspert
06. juli 2021 - 17:04 #5
Prøv at tjekke i vis: vis sideskift?
Avatar billede Mads32 Ekspert
06. juli 2021 - 18:53 #6
Hej  Tor4evryone
Opsæt din fil til at udskrive hele området.
Under layout skal du vælge sidelængde til "automatisk".
Lav din filtrering på Morten.
Vælg udskriv.
Då udskrives der kun de rækker med Morten.

God fornøjelse.

Hvis det ikke virker så upload din fil, gerne anonymiseret, så tilretter jeg gerne.

m v h  mads32
Avatar billede Tor4Every1 Juniormester
07. juli 2021 - 11:47 #7
Hej Mads,

Kan ikke rigtigt få det til at være samlet på samme side stadig,

Hvis jeg gør som du skriver kommer det stadig bare på 4 forskellige sider.

Jeg har smidt excel arket ind i wetransfer.

Du må da rigtigt gerne lige kigge om du kan finde en løsning .. :)

https://we.tl/t-vPOmUM5u8H

på forhånd tak
Avatar billede kim1a Ekspert
07. juli 2021 - 12:51 #8
Jeg har nu lavet en pivot af din liste (i anden faneblad) samt indsat et billede af hvad du skal gøre for at bruge filter sider - så er det blot et spørgsmål om at du sætter pivoten op som du ønsker.
https://www.dropbox.com/scl/fi/9hxpno69r0ji2omeznqpr/Haandvaerker.xlsm?dl=0&rlkey=6yt4djdvm7nan1wl0c72l28sf
Avatar billede store-morten Ekspert
07. juli 2021 - 13:12 #9
Spørgsmål:
Hvorfor bruger du tekst størrelse 18?
Hvorfor bruger du zoom 55%
Hvilket der giver en print nedskalering til 44% af normal størrelse.
Avatar billede Mads32 Ekspert
07. juli 2021 - 13:18 #10
Hej

Her er en tilrettet fil.

Jeg har:
Slettet alle sideskift.
Valgt papirstørrelse til A4(in printer). ret du blot til A3
Valgt sidebredde til 2 sider
Valgt sidehøjde til automatisk
Og vigtigst.  Valgt udskriftsområde til A2:W53. Jeg vælger linje 53 fordi det er en linje under den nederste linje med data.

år du nu vælger udskriv vil der kun blive udskrevet de linjer der opfylder din filtrering.

Jeg ved ikke hvorfor du havde skjult linje 2    ?????

Hvis du ikke hele tiden il ændre på udskriftsområdet, kan du blot udfylde med et x eller et andet bogstav i nogle rækker neden under dine udfyldte linjer

https://www.dropbox.com/s/uvl5ibsbo9vkuzg/Haandvaerker_mads32.xlsm?dl=0

m v h  mads32
Avatar billede Tor4Every1 Juniormester
07. juli 2021 - 13:24 #11
Hej Mads,

det konge..  ;)

jeg har linje 2 fordi min macro når man indsætter side tager deroppe fra..  til den side man indtaster.

De mennesker der bruger arket.  kan ikke finde ud af at indsætte en linje i excel :)
Avatar billede store-morten Ekspert
07. juli 2021 - 14:32 #12
Selv om mine kommentarer blive ignoreret og der er fundet en løsning, lægger jeg et rettet ark til standard opsætning. (eller tæt på ;-)

https://www.dropbox.com/s/4yc7edt6rel6uwm/Haandvaerker_St_Morten.xlsm?dl=0

m.v.h.. Morten