Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. juni 2021 - 16:17 Der er 19 kommentarer

Printe fra PC til Printer

Hej eksperter.
Hvad kan være årsagen til at jeg ikke længere kan printe fra min HP Notebook til min HP Officejet 4654 (HP7B6BA9)
Jeg har min opdaterede Windows 10 version installeret på min Notebook.
Hvor finder jeg de(den) driver, der åbenbart er deffekt eller mangler ?
mvh
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. juni 2021 - 16:49 #2
Det har jeg prøvet, men uden resultat.

Jeg får hele tiden meddelelsen:
Driveren til HP7B6BA9 er ikke tilgængelig !!!!!
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. juni 2021 - 16:58 #3
Hvor finder jeg min printers WPS-kode ???
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2021 - 17:59 #4
Printer har ikke nogen WPS, men det har din router. Dit leveret internet router skulle meget gerne have en WPS-knap man kan trykke på i forbindelse med at gøre det nemmere at oprette forbindelse til din nemmere. Men dette har også sårbarhed.

Hvis du kender til din egen WiFi navn og adgangskode, kan du benytte dig i at lade din printer oprette forbindelse til din egen WiFi router navn og adgangskode.

1. Dit printer er vidst stået af på grund teknisk fejl fra Windows. Måske fra software og driver fejl fra HP og Windows, mappen system, dit "HP-driver" som ligger derinde laver dette "Driveren til HP7B6BA9 er ikke tilgængelig".

Løsning kan være at starte om.

1. Afinstallere HP software, og genstart.
2. Installere HP Software.
3. Tilslut til dit WiFi fra din printer per vejledningen.

---

Alternativt kan du benytte dig af "KONTAKT SUPPORT" fra HP.
https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-officejet-4650-all-in-one-printer-series/5447930/model/8900987
Avatar billede Rune1983 Ekspert
07. juni 2021 - 09:47 #5
Kontroller følgende.
Find din printer på PC. Højreklik > Egenskaber > Fane "Porte" > Find IP adressen for printeren. Noter den ned.
Gå til din printer. Vælg netværksinstillinger > Status > Se IP adressen.

Hvis de ikke er ens er grunden at printeren har fået ny IP adresse siden du har installeret den på din PC.
Løsning: Geninstaller printer
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
08. juni 2021 - 10:11 #6
Hermed yderligere info til sagen:

Det er som sagt ikke muligt at printe fra min bærbare pc.
Til gengæld er der ingen problemer med at printe fra vore 2 telefoner og 2 tablets - altså til samme printer.......

Håber at modtage en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2021 - 11:55 #7
Wow!

Nulstil dit pc og prøv igen 😂🤣
Avatar billede INK Ekspert
08. juni 2021 - 12:44 #8
Fra dine telefoner og tablets printer du så direct wifi print eller via routeren?
Har du checket #5 vedrørende IP-adresser?
Har du fjernet printeren/printerne fra din pc og geninstalleret?
Hvis nogen her skal kunne hjælpe, må vi have lidt flere tilbagemeldinger 🤪😀
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
08. juni 2021 - 12:58 #9
Jeg mener, jeg printer direct Wi-Fi
Avatar billede INK Ekspert
08. juni 2021 - 13:02 #10
#9 så er din printer ikke tilsluttet router. Det er første skridt for at kunne printe fra pc.
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
08. juni 2021 - 13:11 #11
Printerens IP adresse er:

PC's IP adresse er:
192.128.87.176 (IPv4 address)
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
08. juni 2021 - 13:14 #12
Printeren er opsat i trådløs version.
Så den må vel være tilsluttet routeren.....
Avatar billede INK Ekspert
08. juni 2021 - 13:24 #13
Formoder du har skrevet forkert i IP adressen? Det er vel begge 192.168.87.xxx ?
Med HP’s app må du kunne tilslutte printeren. Start evt helt forfra med at indstillede printeren på din pc. Fjern først alle tidligere installationer af printere. Det gøres i indstillinger, enheder, printere og skannere.
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
08. juni 2021 - 17:52 #14
Du har ret
Undskyld - det var begge 192.168.87.107

Alle tidligere versioner blev slettet og derefter indstallerede jeg min HP printer, som du foreslog, hvilket jeg har gjort mange gange tidligere, men alligevel kan jeg ikke printe dokumenter og lignende ud....

jeg er ved at opgive, men det må da kunne lykkes.-
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
08. juni 2021 - 18:02 #15
Mere info:

Printeren kan skanne dokumenter, der styres fra computeren......
men disse indskannede sider kan ikke printes us.
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
08. juni 2021 - 18:03 #16
kan ikke printes ud
Avatar billede INK Ekspert
08. juni 2021 - 18:57 #17
Ligger der evt. udskriftsjob i printerkøen?
HP har en app, der kontrollerer for evt. fejl. Har du kørt den?
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
09. juni 2021 - 08:24 #18
Ingen udskriftsjob ligger og venter

og - ja - HP's app har jeg også brugt. Viste ingen fejl.
Avatar billede kulawig Professor
21. juni 2021 - 15:50 #19
... jeg har haft et problem med HP print ap (print now) tror jeg , det viste sig at Java var synderen, overvej at afinstallere alt HP skrammel og installer printeren manuelt :-O

mvh
michael