Avatar billede Baloodancer Praktikant
10. april 2021 - 15:05 Der er 6 kommentarer

Cs407 driller fra ds file

Jeg ved ikke om der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har i mange år haft en nas fra synology CS407 til mine film og streaming, der sidder 4 stk WD green 2tb haddisk i og den er sat op i raid0
Jeg har altid et backup så det betyder ikke så meget hvis den går ned.
Det gjorde den så for nyligt en af discene meldte fejl, jeg fik den tømt og skiftet den disc ud, ny opsætning som er gået meget smertefrit, jeg har fuldt synoglogys program da jeg gerne vil ha kapacitet er de igen sat til raid0
Alt fungere jeg kan fint tilgå nas fra min computer det hele spiller max men så kommer problemet, jeg vil gerne kunne tilgå nas fra mine bærbare android enheder, der bruger jeg ds file det har jeg altid gjort men nu nægter den simpelthen adgang fra ds file, det er både via wifi netværket og fra kablet lan.
Og det spiller stadig fint via computeren ingen problemer med at tilgå via synology assistent og har oprettet drev Z i dennne computer og det kører bare.
Den er opsat med ip status DHCP
Er klar over der er noget der blokere min adgang fra ds file men hvad er det? Det virkede perfekt på den gamle opsætning.
Nogen der er en ørn til den slags jeg har arbejdet meget med computer de sidste mange år men en ørn til netværksopsætning blir jeg nok aldrig, jeg skal bare ha klaret dette lille men træls problem.
Kom glad
10. april 2021 - 16:15 #1
Ud fra Standard RAID viden.

Hvis du kører RAID 0 (nul), og der er gået en disk i stykker, har du tabt al din data.

Hvis et RAID nul Volume går i stykker, skal du nedlægge det gamle, og oprette et nyt.
Og herefter restore data fra backup.
Avatar billede Baloodancer Praktikant
10. april 2021 - 18:26 #2
Præcis det jeg har gjort, skiftet discen lavet en ny opsætning i raid0 og det virker når jeg tilgår fra min pc, kan bare ikke fra ds file
Det er en helt my opsætning og filer er lagt ind igen
11. april 2021 - 11:03 #3
Et langskud.
Måske det ny RAID har et nyt HW ID, og dine androide enheder, stadig leder efter det gamle RAID.

Ny søgning, hvis man kan.
Clear cache, hvis man kan.
Re-installer DS file.
Avatar billede Baloodancer Praktikant
11. april 2021 - 18:00 #4
Jo det er prøvet alt sammen desværre
13. april 2021 - 17:17 #5
Jeg har ikke bedre bud.
Så vil jeg foreslå at oprette en tråd på Synology's eget forum.

Og så beskriv alt hvad du har gjort for at løse problemet i punktform.
f.eks.
Disk skiftet.
RAID genoprettet.
DS file re-installeret.

Det gør det hurtigt for andre at se hvor langt du er, så de ikke foreslår noget du har prøvet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2021 - 17:29 #6
Som jeg forstår det, har det intet med dit raid/diske at gøre. Det kører jo som det skal. Det er udelukkende DSFile du mangler ekstern adgang til.

Har du husket at genaktivere ekstern adgang i kontrolpanelet? - og sætte det op med nøjagtig samme DDNS adresse som du havde tidligere?
Eller oprette en ny hos Synology og bruge den i stedet...

Så vil jeg tro det virker.