Avatar billede FinnLauridsen Forsker
17. marts 2021 - 18:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samle tekst og data i en celle

Hej , tomler med et problem
når jeg vil samle tekst fra 4 celler og data fra  1 anden celle , i en 5 celle  lignende dette
-W-PE-EH1-H01-001    -EH1    -H01    -001
med denne formel : =A15&A16&B20&C20&D20
så får jeg ikke et resultat, men bare den formel som jeg har skrevet

A15  er  -W  skulle gerne  være konstant
A16  er  -PE skulle gerne være konstant
B20  er  -EH1 skal være fortløbende nedaf
C20  er  -H01 skal være fortløbende nedaf
D20  er  -001  skal være fortløbende nedaf

Havde regnet med noget a la, =$A15&$A16&B20&C20&D20
men viser ikke resultatet

nogen der kan hjælpe mig her

Finn
Avatar billede kim1a Ekspert
17. marts 2021 - 18:27 #1
Det lyder som om dine celler er sat til at vise tekst, prøv at vælge formatet "standard" og så gå ind i cellen med F2 og tryk enter (reelt bare opdatere cellen).
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
17. marts 2021 - 18:41 #2
Hej Kim 1a

Det hjalp på at få et resultat, tak for det
men når jeg kopierer formlen nedad så forsvinder -W  og -PE

kan man gøre noget der
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. marts 2021 - 18:57 #3
Måske sådan

=$A$15&$A$16&VENSTRE($B$20;3)&RÆKKER($1:1)&VENSTRE($C$20;3)&
RÆKKER($1:1)&VENSTRE($D$20;3)&RÆKKER($1:1)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. marts 2021 - 18:59 #4
Husk i A15,A16, B20, C20 og D20 at sætte ' forrest.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
17. marts 2021 - 19:59 #5
Hej XL-E
Jeg har modifiseret din formel lidt til

=$A$15&$A$16&B24&C24&D24

så virker den efter hensigten

Men hvis jeg kopierer den nedad, uden der er data i kolonne b,c,d
så starter alle cellerne i kolonne A med -W  og -PE

kan man gøre sådan at hvis der ikke er data i kolonne B,C,D så vil kolomme a være blank
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. marts 2021 - 20:34 #6
Hvad mente du med det her:

B20  er  -EH1 skal være fortløbende nedaf
C20  er  -H01 skal være fortløbende nedaf
D20  er  -001  skal være fortløbende nedaf

Jeg troede du mente at -EH1, -H01 og -001 skulle blive til -EH2, -H02 og -002. Hvad er ellers forskellen på "konstant" og "fortløbende"?

Hvcis jeg skal kigge mere på det så giv venligst flre eksempler på, hvad der kan stå i de relevante celler (herunder hvis
en eller flere kan være blanke) og en fuldstændig liste over øndskede resultater. Ellers kan vi blive ved at skrive frem og tilbagte en masse gange.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. marts 2021 - 20:35 #7
Flere eksempler, ikke fire.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
17. marts 2021 - 20:47 #8
Hej XL-E

Jeg var ikke selv opmærksom på at B20,C20,D20 , skal ikke være fortløbende , men med de værdier som jeg indtaster Sorry

jeg finder din at din løsning indfrier mine ønsker , jeg lukker med din løsning