Avatar billede PeterJoe Novice
30. januar 2021 - 23:14 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ikoner blinker i Windows

Hej

De sidste par dage er min bærbare begyndt at opføre sig underligt..
Alle ikoner på skrivebordet og proceslinjen blinker hvert 1-2 sekunder..
Jeg kan godt bruge computeren, men det er rasende irriterende at se på..
Hvad kan jeg gøre?

PFT - Peterjoe
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2021 - 23:24 #1
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Især den sidste kommando
Avatar billede PeterJoe Novice
30. januar 2021 - 23:30 #2
én ad gangen eller kopiere alle på én gang?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2021 - 23:34 #3
Du kan godt kopiere alle og sætte ind
https://ibb.co/ZNG1X4G
Avatar billede PeterJoe Novice
30. januar 2021 - 23:43 #4
Hvor lang tis tager det? Nu har jeg prøvet både kun at sætte én ind og alle på en gang, men der sker ikke det store.. den kommer bare frem med denne tekst:

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.18362.1316

Image Version: 10.0.18363.1316
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. januar 2021 - 06:25 #5
God Morgen.
Jeg går / Gik ud fra at du kører Windows 10??
Hvis ja så er der den forskel at det afhænger af Harddisken hvor lang tid det tager!
En Harddisk der kører 5400 omdr./min er langsommere end en 6200 omdr./min.
Med en SSD. Harddisk tager min Labtop ca. 10 Min.
Der kan også være problemer hvis du ikke er opdateret til nyeste version?
Åben søg og skriv winver og tryk enter! Nyeste version  er 20H2!
https://ibb.co/27Mn32y
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2021 - 06:59 #6
Hvis #1 ikke løser dit problem:

Har du eksterne komponenter tilsluttet din pc over usb poerte, prøv at koble dem fra og se om ikoner så stopper med at blinke.
Tjek evt også på pc producents hjemmeside om der er nyere drivere til den.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2021 - 07:03 #7
Hvis intet af ovenstående løser problemet så burde man måske med et installations medie forsøge at reparere pc. https://comp24h.com/img/how/129/tips-repairing-broken-windows-10-installation-5.png
Windows 10 kan hentes her og der er vejledning nede på siden
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Kører den en ældre version af Win 10 end den nyeste kan du også vælge "opdater nu".
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2021 - 07:12 #8
Tjek også lige i joblisten når ikoner blinker om du har et stort cpu forbrug, og hvor det forbrug ligger under ydelse.
Avatar billede PeterJoe Novice
31. januar 2021 - 08:06 #9
Så har jeg fået den til at gøre de ting du skrev Poko1.. Det har ikke afhjulpet problemet, men den skriver dette:

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.
PS C:\WINDOWS\system32>
Avatar billede PeterJoe Novice
31. januar 2021 - 08:08 #10
#6
Har jeg prøvet. Uden held
Avatar billede PeterJoe Novice
31. januar 2021 - 08:09 #11
#8
Stifinder bruger 27-42% under CPU og Strømforbrug: Meget Høj
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. januar 2021 - 09:57 #12
Undskyld jeg er på værkstedet ind imellem!
Hvor mange programmer kører i baggrunden?  Jobliste start.
Jeg kører kun de nødvendige.
https://ibb.co/DLQVNT5
og du fortæller ikke hvilken Windows 10  version du kører?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2021 - 11:19 #13
Kørte du sfc /scannow kommando?
Avatar billede Uvanga Ekspert
31. januar 2021 - 11:21 #14
Jeg har flere gange haft glæde af at nulstille PC. Vær dog opmærksom på at det vil slette de app's du har installeret.
Dine filer og dokumenter vil blive bevaret (Medmindre du vælger radikal nulstilling, det vil slette både app's og dokumenter)
Disclaimer: Jeg garanterer ikke for at det virker i dit tilfælde, kun et forslag 🤞
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. januar 2021 - 11:40 #15
# 13 Prøv at læse # 9
Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2021 - 12:30 #16
#15 Tjek :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. januar 2021 - 13:11 #17
Inden jeg forlader tråden ville jeg gerne vide hvilken Version.
en yderligere måde at få vist det på!
Tryk Windowstasten + R = Kør skriv Winver tryk ok og fortæl!
https://ibb.co/yYQ7pRd
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2021 - 14:06 #18
Måske hans computer er i gang med at arbejde med #7?
Avatar billede PeterJoe Novice
31. januar 2021 - 14:50 #19
Hej Alle

Jeg opdaterede Windows, /på trods af at den står ti lat skulle opdatere automatisk.
Det tog så det meste af dagen at få den til det..
MEN det ser ud til at have løst problemet :)
Så det er #7 der render med sejren her :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. januar 2021 - 15:04 #20
Nu har dette jo ikke noget at gøre med at sejre men det var jo derfor jeg forgæves forsøgt at få at vide hvilken version du havde  så havde jo nok ikke taget hele dagen.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2021 - 15:54 #21
Tiden det tager at opgradere Windows tager den tid det tager ;-)
Nogle gange lang tid. Andre gange går det hurtigt.
Godt du kom i mål PeterJoe  :-)