Avatar billede jensen363 Forsker
08. januar 2021 - 15:35 Der er 3 løsninger

Rapport / kontoudtog

Hvorfor kan jeg ikke få dette til at virke ?
Jeg forsøger at lave en kontoudtog-lignende rapport der indeholder :

ID
Navn
Adresse

Antal      Dato fra  Dato til      Beløb

Til det formål har jeg en tabel, hvor ID/Navn/Adresse optræder flere gange med forskellige informationer i

Antal      Dato fra  Dato til      Beløb

Princippielt vil jeg bare have en printer til at stå og udskrive kontoudtog, - dvs. der skal udskrives/begyndes på en ny side, hver gang der skiften til en ny ID/Navn/Adresse

Det kan squ da ikke være svært, - men jeg bøvler med, - dels at få det til at se pænt ud, - og især med at få gennemtvunget sideskift det rigtige sted.

Nogen der har noget tilsvarende jeg kan få lidt kyndig vejledning ud fra ????
Avatar billede Gustav Ekspert
08. januar 2021 - 16:59 #1
Det må være noget med at gruppere på ID og sætte egenskaben [/]HoldSammen[/i] for gruppen til Ja.
Avatar billede fdata Forsker
10. januar 2021 - 13:41 #2
- Du grupperer rapporten på ID, vælg "med en gruppehoved-sektion"
- Placér ID, Navn og Adresse i denne sektion
- I samme sektion går du til egenskaberne (F4)
- Her er et punkt "Tvunget sideskift". Sæt det til "Før sektion"
Det burde virke
Avatar billede jensen363 Forsker
11. januar 2021 - 11:15 #3
He He ... fejl 40

Jeg har benyttet Report view eller Layout View når jeg har kontrolleret mit format, - her ser men ikke tvungen sideskift :-(

Derfor havde jeg problemer med at få det til at se pænt ud  :-)