Avatar billede per2edb Ekspert
08. januar 2021 - 12:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"redimensionere" en variabel i en sub

Ved i om det er muligt at "redimensionere" en variabel i en sub

Son noget i denne retning:

Sub .....

Dim  variabel as string
.
"redimensionere"  variabel as Long

Jeg ved det ikke er REDIM men noget i den retning
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2021 - 12:43 #1
if you are trying to change the data type then couldnt you just use a variant?
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2021 - 12:47 #2
https://docs.microsoft.com/en-us/office/vba/language/reference/user-interface-help/redim-statement
"... is used to size or resize a dynamic array.."

"...you can't declare an array of one data type and later use ReDim to change the array to another data type, unless the array is contained in a Variant..."
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2021 - 12:52 #3
why do you need to change the data type?
Avatar billede Gustav Ekspert
08. januar 2021 - 12:56 #4
Det kan man ikke.
Så skal flere inkompatible datatyper anvendes, er det Variant, der skal bruges.
Avatar billede per2edb Ekspert
08. januar 2021 - 13:14 #5
Variant bruger jeg 100 vis af steder men kan ikke bruges i dette specielle tilfælde så Gustav har ret (som jeg måske vidste selv men det kunne da være der var udviklet en ny metode)
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2021 - 13:26 #6
?