Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2021 - 20:31 Der er 27 kommentarer og
3 løsninger

Sony hovedtelefoner.

Jeg har et sæt Sony hovedtelefoner, som ikke kan parres med Windows 10.
Det er vist denne model?  https://www.hifiklubben.dk/sony-wh-1000xm4-traadloest-headset/sonywh1000xm4b/?gclid=EAIaIQobChMIpcDDq7qA7gIVFdayCh0NewRJEAQYAyABEgJiJPD_BwE
Når jeg prøver, får jeg denne besked:
https://ibb.co/hfzrK7m
Jeg har været inde på Sonys support, og har fundet downloads af firmware, til hovedtelefoner, som ikke kan parres med Windows 10.
men jeg kan ikke finde noget sted, hvor man kan trykke for downloads.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2021 - 20:36 #1
Ps. telefonerne er købt for et par år siden hos El giganten, men jeg har forlagt kvitteringen.
Avatar billede INK Ekspert
03. januar 2021 - 20:45 #2
Du skal tilslutte dine høretelefoner til en iOS eller Android enhed. Brug SONYs app og så kan du downloade firmwaren.

Systemkrav
En Android-enhed (V5.0 eller nyere) eller en iOS-enhed (iOS 11.0 eller nyere)
En aktiv internetforbindelse
Den nyeste version af "Sony | Headphones Connect"-appen skal være installeret
Hovedtelefonerne skal være forbundet med din Android- eller iOS-enhed

Metoden beskrevet her
https://www.sony.dk/electronics/support/wireless-headphones-bluetooth-headphones/wh-1000xm4/downloads/00017020#about
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2021 - 20:54 #3
Tak for svar, men jeg kører jo Windows 10. De har tidligere kørt på W10.
Avatar billede Erik K Ekspert
03. januar 2021 - 20:58 #4
Får du ikke mulighed for at forbinde ved at højreklikke på den vist enhed Bluetooth headset?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2021 - 21:02 #5
#4 Nej jeg får det billede som vist i mit spørgsmål. https://ibb.co/hfzrK7m
Avatar billede Erik K Ekspert
03. januar 2021 - 21:09 #6
Hvis der ikke kan oprettes forbindelse, så brug det link ink giver dig i #2.

Det er headset og ikke din pc, der skal have opdatering.

Du SKAL tilsyneladende bruge en telefon for at hente opdateringen til dit headset, uanset at du derefter vil forbinde det med en win-pc.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2021 - 21:14 #7
#6 Ja så har jeg et problem mere, for jeg har kun en simpel Dora mobil.
Avatar billede Erik K Ekspert
03. januar 2021 - 21:23 #8
Dora bruger, så vidt jeg ved, en tilpasset android OS, men der er jo en del begrænsninger på Dora og jeg ved ikke lige om den kan klare det.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2021 - 21:24 #9
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2021 - 21:54 #10
#9 Jo tak jeg har set det. Bluetooth er slået til, og logoet ses i Enhedshåndtering efter, at jeg satte en lyd dongle til.
Måske skal mit spørgsmål ses sammen med mit andet spørgsmål?
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1035751?k=8370670
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2021 - 22:33 #11
#10.
I dit tidligere indlæg kan jeg se, du linker til et billede af dine lydindstillinger. I det billede er der vinget af i "Digital output", dvs. der er valgt "Digital output".

Digital output skal ikke bruges til hovedtelefoner. Prøv at slå det fra, selv om det nok ikke har betydning for din Bluetooth.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2021 - 00:18 #12
#11 Jeg har prøvet dit forslag, og nej, det gjorde ingen forskel.
Avatar billede eurositi Ekspert
04. januar 2021 - 08:27 #13
Har selv et par næsten identiske hovedtelefoner. Bluetooth-parringen voldte også mig problemer. Tricket er, at man skal gentage processen:

Note: The WH-1000XM4 headphones immediately goes into pairing mode when used for the first time. However, the second time you pair it, you will have to press and hold the power button for seven seconds.

Kilde: https://www.sony.com/electronics/support/wireless-headphones-bluetooth-headphones/wh-1000xm4/articles/00196750
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2021 - 13:04 #14
#13  Tak, men telefonerne vil desværre slet ikke parres.Men jeg vil læse linket.
Avatar billede INK Ekspert
04. januar 2021 - 13:16 #15
Kan du ikke låne en smarttelefon og så anvende appen til at opdatere firmwaren?

Lyder som om opdatering er vejen frem.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2021 - 14:09 #16
#15 Du har sikkert ret, men jeg kender kun 1, som har en smartphone, og hun vil helt sikkert blive nervøs, hvis jeg skulle til at rode med den.
Kan den app hentes ned med en Linux og derefter via USB lægges på Windows ?
Avatar billede INK Ekspert
04. januar 2021 - 14:46 #17
#16 I praksis tror jeg det bliver mere end vanskeligt at køre appen på en pc.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2021 - 18:12 #18
Ok det vil sige, at jeg må opgive at bruge telefonerne på min Windows 10.
Men jeg fatter ikke, at Sony ikke sørger for, at telefonerne kan bruges på verdens mest udbredte styresystem.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2021 - 18:30 #19
Jeg tror, dit problem ligger et helt andet sted. Selv mine Sennheiser HD 414 fra ca. 1976 virker på en computer, hvis de bliver forbundet til det rigtige stik, og lydoutput er sat til analog og ikke digital output.

Hvor meget har du eksperimenteret med kabeltilslutning?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2021 - 20:35 #20
#19  Jeg forstår ikke dit spørgsmål - kabler ? Det er en USB dongle.
Men måske skulle jeg skifte den dongle ud med noget andet ?
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2021 - 20:48 #21
#20.
Når jeg kigger på dit tidligere indlæg og her, så skriver du intet om, at du kun bruger trådløs forbindelse til hovedtelefonerne. Og, som andre har skrevet, der er masser af lyd i din PC, så den behøver ikke nogen USB-dongle for at sende den lyd videre til dine hovedtelefoner.

Har du prøvet med kablet forbindelse?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2021 - 21:10 #22
Mener du kablede telefoner ? Ja men først efter genstart, ligesom med de trådløse
Min reciver starter sommetider, af sig selv, når jeg tænder computeren. Men ikke altid.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2021 - 21:35 #23
Allerførst vil jeg anbefale dig at fjerne din USB-lyddongle medens computeren er slukket og så fortsætte din problemsøgning uden den.

Dernæst skal du forklare os, hvordan det hele er sat sammen. Du skal forklare os, hvordan din Yamaha er forbundet til computeren, er det kabel eller trådløst/Bluetooth, og hvilket stik du evt. kobler til og fra på PC og receiver. Dernæst skal du fortælle os, om du udelukkende bruger trådløs eller kablet forbindelse til hovedtelefonerne eller begge, og om du kobler dem til recieveren eller computeren.

Og så skal du fortælle os modelnavnet på din Yamaha. Jeg har ikke selv den store erfaring med computer til recieverforbindelse, men andre har måske.

Og du skal også fortælle os, om det hele virkede med din tidligere computer, og hvordan det hele var koblet sammen med den.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2021 - 22:06 #24
Når jeg tager donglen fra, forsvinder bluetooth fra Enhedshåndtering.
Og der er så ingen lyd i hverken telefoner eller reciver.
Min Yamaha  er model R-402D og kører udelukkende via bluetooth.
Telefonerne er kun forbundet til PC via bluetooth.
Telefonerne - det drejer sig om 2 sæt - Sony, som jeg henviser i mit spørgsmål, og et par fra HiFi Klubben til ca. 2000 Kr. Uden navn.
Sony kan slet ikke parres, dem fra HiFi Klubben kan parres efter genstart, men der er somme tider lid udfald af lyden.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2021 - 22:09 #25
Når jeg, uden donglen, tester i Kontrolpanelet/lyd, er der ingen lyd, og under tilføj enheder og printer, findes der ikke noget som helst.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2021 - 22:20 #26
Ps. problemet med, at Sony ikke kan parres overhoved, er de samme på 2 forskellige computere, hvor den ene ha indbygget lydlort.
Det drejer sig om Vision uden lydkort, og Topdata med lydkort.
Avatar billede milter Ekspert
05. januar 2021 - 17:46 #27
Begge dine computere har indbygget lydchip i bundkortet. Den med Asus H310M-K bundkort har Realtek ALC887 lyd. Har du prøvet at downloade og installere driveren til det fra denne side:

https://www.asus.com/dk/Motherboards-Components/Motherboards/PRIME/PRIME-H310M-K/HelpDesk_Download/

Det er ikke sikkert, en installation af lyddriver vil løse dit problem, det er nok snarere et problem med kompatibilitet mellem din Bluetooth-dongle og dine hovedtelefoner og din Yamaha.

Virkede lyden med din gamle computer via Bluetooth tidligere, og har du prøvet at koble dine hovedtelefoner direkte til lydudgangen på din computer?

Computeren med Asus  H310M-K bundkort ser ikke ud til at have Bluetooth.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2021 - 00:07 #28
#27 Nu har jeg vist opbrugt de muligheder der var. Jeg har også prøvet på en ældre Lenovo med indbygget lydkort. Jeg kunne faktisk se den Sony under Enheder og printere, men der kom ingen lyd. Måske er der noget galt med telefonerne ?
Tak for din store tålmodighed, men nu giver jeg op.
Også tak til jer andre, som har deltaget i spørgsmålet. 😊
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2021 - 20:21 #29
Dette er bare en info, hvis nogen er interesseret, jeg forventer ikke noget svar.
Jeg har købt en ny USB dongle fra tp-link. Der stod, at den var egnet for Windows 10.
Men der kommer ikke en lyd ud af den, heller ikke ved genstart, selv om den er registreret i Enhedshåndtering. Men den gamle dongle  "virker" som den plejer.
Jeg havde dem selvfølgelig ikke i computeren samtidig.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2021 - 23:36 #30
Bluetooth USB dongle (Nano adapter) TP-Link UB400