Avatar billede Adam Praktikant
30. december 2020 - 05:39 Der er 3 kommentarer

Usikker på om delene passer! :D

Hejsa!

Jeg har brugt det meste af aftenen på, at finde dele som jeg kan lave en god gaming PC. Men sidder dog med tanken om, at dele måske ikke passer sammen. Jeg har kigget på nogle videoer og lært lidt hist og her, og derefter kigget og læst på Komplett udfra de vejledninger de giver omkring PC-Komponenter.

Håber i kan besvare det ovenstående, så jeg kan få en rolig mavefornemmelse igen! :D

Processor:
- Intel Core i7-10700K

CPU Vandkøling:
- Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX

Grafikkort:
- ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO OC

RAM:
- HyperX Predator DDR4 3000MHz 16GB

Harddisk:
- SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB SSD
- HDD: Seagate Barracuda 3TB 3.5'' HDD

Bundkort:
- ASUS ROG Strix B460-F GAMING Bundkort

Strømforsyning:
- Corsair CX650M, 650W PSU

Kabinet:
- Corsair iCUE 220T RGB Mid-Tower Black

Hvis i søger billeder, eller linksne til de ovenstående PC-Komponenter, så kommenter det endeligt! :D

- Adam
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. december 2020 - 09:21 #1
Der er jo ingen link...!
Avatar billede Jan Seniormester
30. december 2020 - 17:20 #2
metoden er:

tag udgangspunkt i hvad cpu du vælger.
den passer på et bundkort,

og dertil passer en bestemt ram

og så skal psu passe med antal connector til bundkort
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. december 2020 - 19:34 #3
Jeg vil komme med en lille advarsel: Jeg havde engang et bundkort og en tilhørende CPU. Disse to komponenter solgte jeg til to forskellige købere på DBA. Jeg husker ikke længere hvilken (Intel) CPU sokkel der var tale om, men køberen der købte bundkortet havde ikke først undersøgt om den CPU han inden havde købt var kompatibel med bundkortet. Rent fysisk passede den, med den kunne ikke samarbejde med bundkortet. Jeg tilbød ham at sende bundkortet tilbage, men det afslog af, og meddelte at han ville sælge det videre. Så derfor skal man være meget opmærksom inden indkøb. Det kan nemlig blive dyre lærepenge.