Avatar billede Risager Mester
19. december 2020 - 14:42 Der er 5 kommentarer

Begregning

Hej i min database har jeg en form hvor jeg kan se data for mine vare, så vil jeg gerne i feltet Antal ind/ud skrive hvor mange kasser jeg får ind. i mit tilfælde for jeg f.eks. 1 kasse ind, den henter selv data på hvor mange stk der er i en kasse som man kan se er det 12 i det her tilfælde. feltet antal kasser regner den også selv, jeg gerne at den selv regner ud hvor mange styk der er på lager.
mit lager antal står i STK så den skal vel på en måde omregne Antal ind/ud om til stk i stedet for kasser?
Syntes bare det er nemmere at skrive jeg får 1 kasse ind frem for 12 stk. eftersom vores vare kun kommer i kasser

Man skal nemlig kunne trække 1 stk ud af lageret, hvordan laver man det bedst?
Billede 2 viser en del af min tabel

Billede 1: https://ibb.co/GVz9J6Z
Billede 2: https://ibb.co/pW6zksH
Avatar billede fdata Forsker
20. december 2020 - 18:01 #1
Under forudsætning af at din form afspejler din varetabel kunne det være noget i stil med:
(Ret selv feltnavnene)

Ind
Ind - x kasser
Me.[Lager Antal] = Me.[Lager Antal] + (Me.AntalIndUd * Me.AntalPrKasse)
Me.AntalKasser=0
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

Ud:
Her bør du vel have to knapper:

Ud - x stk
Me.[Lager Antal] = Me.[Lager Antal] - (Me.AntalIndUd)
Me.AntalKasser=0
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

Ud - x kasser
Me.[Lager Antal] = Me.[Lager Antal] - (Me.AntalIndUd * Me.AntalPrKasse)
Me.AntalKasser=0
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
Avatar billede fdata Forsker
20. december 2020 - 18:03 #2
... oooops
Der røg vist lige en tyrkfejl ind:
<Me.AntalKasser=0> skulle jo være <Me.AntalIndUd=0>
Sorry
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2020 - 10:07 #3
Just a comment to fdatas answer
"Ud: Her bør du vel have to knapper:" Or maybe an option button, so you can choose between "kasser" or "stk"..
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2020 - 10:08 #4
And I would also check that there is enough in stock before commiting...
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2021 - 11:28 #5
?