Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
11. december 2020 - 16:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Stifinder - hvordan får man samme kolonner i alle mapper?

Har indtil i dag indstillet hver eneste gang jeg åbner Stifiner (eller skifter mappe) måttet indstille hver mappe til at vise (og sortere) efter:
Navn
sidste ændringsdato
Sti
+ Vindue
(højre side som "vindue", der viser indholdet at det dokument der er klikket på)
Og er træt af at skulle indstille det hver gang jeg åbner Stifinder.
Hvordan får man SAMTLIGE oversigter til at se ud som vist herover, hver gang man åbner Stifinder, eller flytter til anden mappe?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2020 - 16:54 #1
Jeg er ikke 100% sikker, da jeg ikke selv bruger Windows stifinder som fil-manager, men prøv at gå i menuen "Vis" og vælg ikonknappen "Indstillinger" helt til højre i menuen.
Her kan du sætte forskellige ting, og bl.a. i fanen "Vis" vælge at anvende indstillingerne på alle mapper.
Jeg mener at huske at den tager de indstillinger du har sat det aktuelle stifindervindue til, og påtvinger dette på alle andre mapper...
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
11. december 2020 - 23:36 #2
Tak til ole Madsen, men det lykkedes desværre ikke, for jeg kan ikke finde "vælge at anvende indstillingerne på alle mapper".
Mener også at der engang var et sted hvor man klikkede et kryds i en firkant, med "Anvend på alle mapper".
Måske skal Stifinder geninstalleres?
Og hvordan gør man så det?
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
12. december 2020 - 02:23 #3
1 I Windows 8.x skal du vælge Skrivebord.
I Windows 10 skal du klikke på knappen Start.
2 Åbn kontrolpanelet.
3 Vælg Mappeindstillinger under Udseende og personlige indstillinger.
4 Klik på ikonet for Indstillinger for stifinder (til højre i panelet).
5 Klik på fanen “Vis” i det vindue der dukker op - dialogboksen Mappeindstillinger.
6 Vælg Vis skjulte filer, mapper og drev.
7 Måske?: Fravælg Skjul filtypenavne for kendte filtyper, og klik på OK.
8 I Stifinders kommandolinje (helt til højre): Klik på “Indstillinger”
9 I det vindue der dukker op: Klik på fanebladet “Vis” (som regel i midten)
10 Rul ned til de steder du vil ændre, fjern eller sæt kryds
11 Når du har valgt (krydset/fjernet) Klik på “Anvend” OG DERNÆST, klik på “OK”