Avatar billede steen svensson Praktikant
16. november 2020 - 17:26 Der er 10 kommentarer

overføre billeder fra USB til Mack Computer

Jeg mangler hjælp til, at overføre billeder fra USB stik til Mack computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2020 - 18:38 #1
Usb stik passer det format med Windows?
Er det NTFS?
Mac og Windows har et par kompatible formater som begge understøtter.
Det er Fat og ExFat.
ExFat ville være at foretrække da det understøtter større filer end 4 GB.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2020 - 18:39 #2
Jeg er ikke Mac bruger, så jeg håber måske at ink skulle komme forbi og hjælpe dig yderligere.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. november 2020 - 18:44 #3
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2020 - 19:47 #4
@ steen svensson.

Som du måske har erfaret, vi skal vide lidt mere om, hvor problemet ligger.

Hvad har du prøvet, som ikke virker, er det stik, som ikke passer sammen, er det et filsystem, som ikke genkendes, får du nogen fejlmeddelelser,...?
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2020 - 20:24 #5
Hvis du skal flytte filer/billeder med et usb stick fra/til Windows PC/Mac kræves almindeligvis en formateret stick, der kan skrives til og læses fra begge systemer. Som #1 skriver kan både FAT og ExFAT bruges. Nok bedst med ExFAT.

Hvad er dit problem i den sammenhæng?

Der findes 3. parts programmer til Mac, så den også kan læse NTFS formatering, eksempelvis Paragon.
Avatar billede steen svensson Praktikant
16. november 2020 - 20:52 #6
jeg har USB type C to multiadapter, samt USB stik, der sker ingenting når jeg sætter USB stikket i multiadapteren. Jo der kommer en slags usb stik frem på skærmen. Jeg kommer nok ikke videre, jeg er nok født for tidligt.
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2020 - 21:24 #7
Det er nok lidt for tidligt at give op :-)

Hvor har du det USB-stik fra?
Hvad er modelnummeret på din computer?
Er USB-stikket afprøvet med held på en anden computer?
Avatar billede egonspock Seniormester
16. november 2020 - 22:08 #8
Hvis der kommer et USB-stik frem på skærmen, kan du jo klikke på det og se  om der ikke er nogle billeder i det, som kan flyttes over på Mac'en. Nok til Fotos-programmet, som er i Docken, for at gøre det bedst.
Avatar billede egonspock Seniormester
16. november 2020 - 22:09 #9
Dobbelt-klikke på USB-ikonet, ikke enkeltklikke.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. november 2020 - 09:22 #10
Jeg var lige nød til at se hvad en Mack computer er.