17. september 2020 - 18:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 forskellige vandmærke i word

Hej,
Jeg er i gang med at en brevskabelon til word. Jeg vil lægge vores brevpapir ind som vandmærke. Jeg kan godt lægge vandmærker ind, men jeg ønsker at side 1 har et vandmærke og side 2 + efterfølgende sider har et andet vandmærke. Kan det lade sige gøre?

pft.

Louise
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. september 2020 - 18:36 #1
Vandmærker knytter sig til sektioner i Word. Forskellige sektioner kan have forskellige vandmærker. Men i en brevskabelon bør du absolut ikke indsætte sektionsskift.

Indstil i stedet skabelonen til at have speciel første side og lav så ét brevhoved på første side og et andet på 2. side. 2. side skal efterfølgende slettes fra skabelonen, så den kun indeholder 1 side.

Se min forklaring i denne tråd:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1001188
17. september 2020 - 20:56 #2
Hej Lene
Det forstår jeg ikke rigtigt. Det jeg ønsker er at sætte et baggrundsbillede (vores brevpapir) der fylder hele siden ind på side 1 og et andet baggrundsbillede (brevpapiret s.2) ind på side 2 og de efterfølgende sider. Jeg kan ikke sætte baggrundsbillede ind i sidehoved :-///

Er det helt umuligt at lave det?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. september 2020 - 21:38 #3
Nej, det er ikke spor umuligt. Du kan godt sætte et baggrundsbillede ind i sidehovedet, selv om det fylder hele siden. Sæt det til "Ombryd tekst" til "Bag ved tekst".

Hvis du undersøger det nærmere, vil du kunne se, at et vandmærke, du indsætter med den indbyggede funktionalitet, er indsat i sidehovedet, selv om selve vandmærket måske findes nede midt på siden.

Jeg er nysgerrig efter at vide, hvad der er på det, du kalder "brevpapiret". Er det noget over det hele, eller kun i top og bund?
18. september 2020 - 06:44 #4
Tak for det svar, det prøver jeg lige i løbet af dagen.
Det er et billede af vores brevpapir i A4 som går til kant, som jeg gerne vil have til at være i baggrunden. Og ja der er grafik på hele siden. Det er ikke problem for mig indsætte det som vandmærke, men min udfordringen er når jeg vil have et andet billede som side 2+efterfølgende sider.
20. september 2020 - 12:54 #5
Tak Lene for hjælpen - det virker nu